State Fair (1933)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Henry King
met Janet Gaynor, Will Rogers en Lew Ayres

Abel Frake is de vader van een gezin die halsreikend uitziet naar het aankomende regionale feest in Iowa. Abel hoopt op de braderie een prijs te winnen met zijn gefokte varkentje. Zijn vrouw Margy doet mee met een vleesbereidingswedstrijd, zoon Wayne wil wraak op iemand die hem eerder verslagen heeft en dochter Melissa is allang blij dat ze het huis eens uit kan. Er staan hen zelfs wat romantische ontwikkelingen te wachten.

Gezellige familiefilm met een sterke cast. Er gebeurt niet zo veel, maar romantische films met Janet Gaynor zijn bijna per definitie leuk. Bovendien een van de weinige kansen om de mooie Sally Eilers (Bad Girl) aan het werk te zien.
De film is stukken beter dan de bijzonder matige remake uit 1962 met o.a. Bobby Darin en Ann-Margret. De remake uit 1945 ken ik (nog) niet.

Dick2008
Ze hebben er musicals van gemaakt met die remakes. Dat is deze film nog niet (?). Ik zie bij IMDb maar drie nummers.

Dick2008 schreef:

Nee, dit is geen musical.