Hitler's Children (1943)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Edward Dmytryk
met Tim Holt, Bonita Granville en Kent Smith

1933. Professor Nichols' Amerikaanse school in Berlijn is gevestigd naast de school waar de Hitlerjugend wordt getraind. Karl, een Hitlerjugend lid, voelt zich aangetrokken tot de Duits-Amerikaanse Anna. Maar door omstandigheden gaat hun relatie stuk. Als later de oorlog uitbreekt wordt Anna van de Amerikaanse school gestuurd vanwege het feit dat ze ook Duits is. Professor Nichols raakt geobsedeerd om Anna te vinden, die gevangen is in een tocht door de Nazi-hel.

avatar van trebremmit
Op dvd verschenen bij Warner Archive
Volgens mij een van de weinige niet westerns waarin Holt speelt. En voor RKO de financieel meest succesvolle film volgens Wikipedia.

Recensie NY Times 1942