Gagman (1989)

Zuid-Korea

geregisseerd door Myung-se Lee
met Sung-kee Ahn, Sin-Hye Hwang en Chang-ho Bae

Lee Jong-se is een derderangs artiest die zichzelf als een genie ziet en ambities heeft als filmregisseur. Mun Do-seok, eigenaar van een kapperszaak, wil graag acteur worden. De twee vinden elkaar en samen proberen ze hun droom werkelijkheid te laten worden.

avatar van McSavah
Bijzonder, na Ei Sain Deizu (1989) alweer een film uit 1989 waarin Susie Q wordt gezongen door een meisje met een schattig (Japans/Koreaans) accent. Hier komt het alleen wel volledig onverwacht (tenzij je dit bericht leest voordat je de film kijkt).

Gagman valt te beschrijven als Seijun Suzuki doet Charlie Chaplin, doch een pak minder experimenteel dan eerstgenoemde.