Ei Sain Deizu (1989)

Alternatieve titels: A Sign Days | Via Okinawa

Japan

geregisseerd door Yôichi Sai
met Anna Nakagawa, Ryo Ishibashi en Reona Hirota

Gedurende de Vietnamoorlog grondvestte het Amerikaanse leger veel van hun personeel op het Japanse eiland Okinawa. Duizenden militairen struinden op het eiland rond en waren op zoek naar entertainment in de daarvoor opgerichte bars en nachtclubs. Eri (Nakagawa), de dochter van een lokale eilandbewoner, houdt van muziek en wil zich graag bij een van de vele rockbands aansluiten die goed geld verdienen in een van de vele nachtclubs bedoeld voor militair personeel. Ze ontmoet Sachio (Ishibashi), zanger van een succesvolle lokale band, die op zijn beurt verliefd wordt op Eri. De film volgt hun relatie van 1968, wanneer de rockscene op Okinawa explodeerde, tot het einde van de oorlog in 1975.