The Payoff (1942)

1 stem

Mystery

geregisseerd door Arthur Dreifuss
met Lee Tracy, Tom Brown en Tina Thayer

Advocaat Lloyd Pearson is vermoord en er is een sterk vermoeden dat de gokker Moroni de moord gepleegd heeft, maar hij heeft een waterdicht alibi. Moroni was die avond bij Brad McKay, een sterreporter bij de Chronicle. Uitgever Norris stuurt Brad McKay en zijn zoon Guy Norris erop uit om de moordzaak te onderzoeken. Brad komt er achter dat Moroni inderdaad de moord heeft gepleegd, maar ziet geen mogelijkheid dit te bewijzen. Moroni vertelt Brad dat de moordenaar betaald werd voor de moord (een 'payoff') en dat de advocaat was vermoord door zijn assistent Hugh Walker als gevolg van een ruzie. John Angus, eigenaar van de Li Ho Club, vertelt Moroni dat Brad McKay hem verdenkt.