Circus op Stelten (1972)

Nederland
Familie

geregisseerd door Karst van der Meulen
met Bert van Amstel, Annemarie van Doorenmalen en Arianne Kamerman

Een groepje kinderen wil graag bij het circus, maar de circusdirecteur heeft geen belangstelling voor hun acrobatische kunsten. Wanneer zij teleurgesteld over het circusterrein slenteren, ontdekken zij vreemde situaties die lijken op sabotage. De kinderen proberen de problemen op te lossen, om zo een wit voetje te halen bij de directeur.

De minste film van Karst van der Meulen. Te duidelijk geregisseerd en op momenten erg knullig. Vol simpelheden, stereotypen en flauwe grappen. Bovendien een bijzonder matige geluidsband. Door de korte speelduur en de fijne sfeer kijkt de film echter lekker weg. Mooi om te zien dat Van der Meulen een duidelijke ontwikkeling heeft doorgemaakt in zijn carrière.

robertus65
Amateuristisch uitziende jeugdfilm met flauwe grappen, eigenlijk niet echt leuk. Matige beeld en geluidskwaliteit.