Don't Panic Chaps! (1959)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Oorlog

geregisseerd door George Pollock
met Dennis Price, George Cole en Thorley Walters

Tijdens de Tweede Wereldoorlog worden vier Britse soldaten gedropt op een eilandje in de Adriatische Zee dichtbij Sicilië, om daar een kleine basis met observatiepost te realiseren. Na enige tijd blijkt dat de onderzeeboot die de vier mannen weer zou oppikken, hen eenvoudig vergeten is. Tevens zitten er op het eiland een groepje Duitse soldaten, die men ook door de oorlog vergeten heeft op te halen. De mannen sluiten vrede, totdat een knappe jongedame op het eiland strandt, waardoor de oude vijandschap tussen de militairen weer oplaait.