Hunt Angels (2006)

Australië
Documentaire / Komedie

geregisseerd door Alec Denis Morgan
met Ben Mendelsohn, Victoria Hill en Eloise Oxer

Eind jaren 30' wordt ook Australië geraakt door de depressie. Regisseur Rupert Kathner en zijn geliefde Alma Brooks willen in deze periode zoveel mogelijk films maken als kan, en zo strijden tegen de Amerikaans cinema in hun land. Bij hun producties lijken zij geen grenzen te kennen, en worden dan ook al snel achterna gezeten door de wet.

neo (crew)
Een minder die ik zag op dit IFFR. De film schetst een leuk beeld van hoe een Australiër vocht voor de vaderlandse cinema. Dat levert vaak leuke taferelen op, maar is niet boeiend genoeg voor 85 minuten. Dat ligt aan het feit dat de film voor een groot gedeelte ook gewoon als een normale film wordt verteld, in plaats van enkel de docu-methode. Visueel is dit wel echter overdonderend mooi, met prachtige decors en zwart-wit gebruik om je vingers bij af te likken. 2.5 sterren