The Man in Grey (1943)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Leslie Arliss
met Margaret Lockwood, Phyllis Calvert en James Mason

Gedurende een veiling op een Engels landgoed tijdens WO-II, ontmoeten 2 vreemden elkaar en mijmeren over de geschiedenis van hun families en mogelijke connecties. Terugblikken onthullen het verhaal van de aardige, rijke en mooie Clarissa Richmond en haar relatie met de bittere en verarmde Hesther Snow. Hun bestemmingen zijn verstrengeld, zelfs als hun paden zich scheiden. Clarissa trouwt de knappe maar gewelddadige markies Rohan, terwijl Hesther een actrice wordt. Uiteindelijk ontmoeten de 2 dames elkaar weer en Claressa neemt de gluiperige Hesther als haar huishoudster in dienst. Aangezien Clarissa op zoek is naar de ware liefde, plant Hesther alles wat van Clarissa is, haar af te nemen.

avatar van jordybeukeboom
Schijnt een doorbraakrol geweest te zijn voor Mason in de UK (bron Wikipedia)