• 8.258.511 stemmen

Alternatieve titels: Hole in the Sky / 空の穴

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Kazuyoshi Kumakiri

Met onder meer: Susumu Terajima, Rinko Kikuchi en Bunmei Tobayama

IMDb beoordeling: 6,9 (195)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Sora no Ana

Kinoshita Ichio is een goedhartige, alleenstaande man van vijfendertig die met zijn excentrieke vader een klein wegrestaurant runt met de naam 'Gat in de Hemel'. Soms komen er een paar vrachtwagenchauffeurs of reizigers langs. Ichio staat elke dag zonder veel plezier achter het fornuis. Hij voelt zich eenzaam. Op een dag loopt er een meisje het restaurant binnen. Ze probeert zonder te betalen weg te komen, maar Ichio houdt haar tegen. Het meisje blijkt in de steek te zijn gelaten door haar geliefde. Ichio biedt haar onderdak aan en een baan in het restaurant. Hun leven samen lijkt eeuwig te gaan duren, maar misschien dat Ichio iets te veel een romanticus is.

image

kappeuter (crew films)

Nogal eens verward met de film Antenna.

IFFR 2001

Onderhond

Aha, eindelijk duidelijkheid!

Klinkt boeiend, Terajima

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Ja ook op de imdb eindelijk uit elkaar. Ik had m'n hoofd er ook al over gebroken, veel verwisseld, maar zo staat-ie hier volgens mij goed. Kanp werk!

Deze film zat ooit in de Tiger Competitie in Rotterdam (won niet). Ik ben behoorlijk getraind in langzame medidatieve Japenners, maar hierin gebeurde echt wel effe wat te weinig.

Regisseur is wel man van contrasten, z'n eersteling (die ik nog eens moet zien trouwens) schijnt nogal bloederig te zijn. Dit is heel rustig, verder komedies. Van alles. Zijn nieuwe film is straks ook weer in Rotterdam te zien.

avatar van Bas17

Bas17

Deze aangeschaft via Yesasia, zie nu pas dat er geen ondertiteling bijzit. Iemand enig idee hoe ik aan de ondertiteling kan komen?

Onderhond

Mooi.

Hoofdattractie is Terajima's hoofdrol, maar ook Kikuchi vervult haar rol met verve. Veel meer dan de band tussen beide personages is er niet echt, maar het volstaat voor alweer een mooi Japans drama.

Niet zo lichtvoetig deze film, al biedt het einde wel weer hoop en rust. Visueel had het wat sterker gemogen, vooral het kleurgebruik laat soms wat te wensen over. De soundtrack is verder erg klassiek maar dat is wel te verwachten bij een film als deze.

Zeker ééntje voor de fans. Stille personages, trage cinema, ondoorgrondelijke acties. Beauty is in the eye of the beholder, geen film die veel nieuwe zieltjes zal winnen, maar fans kunnen hier weinig verkeerd mee doen denk ik.

4.0* en een uitgebreide review

avatar van Prinz

Prinz