• 8.259.529 stemmen

Genre: Muziek

Geregisseerd door: David Miller

Met onder meer: June Allyson, Joan Collins en Dolores Gray

Plot The Opposite Sex

"There's one thing on their minds- MEN!"

Kay Hillard, een voormalige nachtclubzangeres, is 10 jaar getrouwd en heeft een jonge dochter. Kay krijgt te horen dat haar man Steve een verhouding heeft met danseres Christal. Ze gaat naar Reno om te scheiden. Daarna trouwt Steve Crystal, maar zij bedriegt hem. Wanneer Kay hier weet van krijgt, probeert zij met alle middelen haar ex-man terug te winnen.

image

Countess Lavaliere

Edith Potter

avatar van daviddoelen

daviddoelen

Vandaag om 15.45 te zien op TCM. Nederlands ondertiteld.

avatar van Dick2008

Dick2008

Niet veel aan. Een zingende June Allyson met Harry James maakte nog een hoop goed.

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Vanaf ongeveer 1972, dat was de eerste keer dat ik The Glenn Miller Story zag, is June Allyson (1917-2006) ook meteen één van mijn favoriete actrices gebleven. Kan begrijpen dat niet iedereen die keuze zou maken. Gegiechel hier, een brede lach daar, de enthousiaste vrolijkheid straalde er werkelijk bijna in iedere film weer vanaf. Het was dan ook wel type actrice "girl-next-door". Ik heb er altijd wel een zwak voor gehad.

June Allyson kon goed dansen, zingen en acteren. In deze film zingt ze Young man with a horn met Harry James, wat ze ook al bij het orkest van James zingt in Two Girls and a Sailor (1944). In Meet the People (1944) zingt ze met Vaughn Monroe, " I like to recognize the tune". In Till the Clouds Roll By (1946) zingt ze met Ray McDonald de titelsong. De combinatie met James Stewart is ook altijd een geslaagde combinatie geweest.

De films waarin June Allyson speelt vind ik lang niet allemaal even geslaagd. So what, heb er na afloop toch nooit spijt van gehad, want die films stralen wel een bepaalde "feelgood" uit.

2.0