Nichts als die Wahrheit (1999)

Alternatieve titel: After the Truth

Duitsland / Verenigde Staten
Misdaad / Drama

geregisseerd door Roland Suso Richter
met Kai Wiesinger, Götz George en Karoline Eichhorn

De film handelt over de fictieve terugkomst en de bijbehorende rechtszaak van de beruchte nazi-doktor, Dr. Josef Mengele (Götz George). Deze befaamde 'Angel of Death' wordt immers verantwoordelijk geacht voor de moord op meer dan 400.000 joden in het concentratiekamp van Auschwitz. Daar ondernam hij talloze monsterachtige en mensonterende 'medische' experimenten. Het is net voor die 'medische' daden dat hij nu terecht zal staan. Het is advocaat Peter Rohm (Kai Wiesinger) die de verdediging van Mengele op zich zal nemen.