Die Katze (1988)

West-Duitsland
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Dominik Graf
met Götz George, Gudrun Landgrebe en Joachim Kemmer

Twee kleine criminelen (Junghein en Britz) proberen in Dusseldorf een bank te beroven, wat echter geheel in het honderd loopt. Ze besluiten het bankpersoneel te gijzelen en eisen 3 miljoen mark als losgeld. De politie probeert ze te bedriegen, maar wat de politie niet weet, is dat het echte brein achter deze overval zich buiten de bank bevindt en alle touwtjes eigenlijk in handen heeft.

FisherKing
Goeie film van Dominik Graf (maakte ook een aantal zeer goede Tatorts met Schimanski). Doet een beetje denken aan Dog Day Afternoon.
En Gotz Georg op het scherm is altijd een verademing!

avatar van Askikker
Pas op!
Ik gaf hier eerder vijf sterren, maar Gotz George speelt óók in een tv film die Katze (2006), naar het boek le chat van Simenon.
Deze film kreeg dus mijn sterren, de film die hier bedoeld is ken ik echter (nog) niet