Bottle Rocket (1996)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Wes Anderson
met Luke Wilson, Owen Wilson en Ned Dowd

Stel je voor: je wordt ontslagen uit het ziekenhuis waar je werd behandeld voor uitputting. Om je vriend een plezier te doen, vraag je permissie om het ziekenhuis te verlaten via een uit het raam gehangen laken in plaats van gewoon door voordeur te gaan. Diezelfde vriend wil graag op de criminele toer en als een echte vriend ga je daar in mee en beraam je een gewapende overval.

Grappig filmpje met erg vreemde humor. Was ook niet echt een hoogstaande film aangezien het budget maar beperkt waren. Dit was volgens mij meer een famillie en vrienden filmpje. Maar wel grappig dus. 3*

avatar van JayLunar
Leuke film. Ik heb echt dubbel gelegen om deze quote:

Owen Wilson wanneer hij op heterdaad betrapt wordt: "They'll never catch me... 'cause I'm fucking innocent."

avatar van Blokland
Briljante film; ultiem quootbaar.

"Did you ever have a touch to lose, man?!"

avatar van sn@ke

sn@ke schreef:

linkje

avatar van danuz
"On the run from Johnny Law... ain't no trip to Cleveland"

avatar van D-ark
tsjidde schreef:
Zijn Luk en Owen Wilson broers ?

En het leukste is het zijn twee erg goede acteurs

avatar van Poisonthewell
'Bob's gone! He stole his car!'

Leuke, maffe debuutfilm van Anderson, een van de meest interessante en originele Amerikaanse filmmakers van de laatste tien jaar. Opmaat naar het briljante Rushmore. 3,5*

avatar van Blokland
Dignan: "They won't catch me...because I'm fucking innocent!"
Kan ik deze film ook 6 sterren geven?

avatar van KW2
KW2
Die scene waarin Owen Wilson op de achtergrond begint te matten met een mexicaan over een spelletje pool

Verder een vermakelijke film die soms enorm langzame scenes heeft maar wel duidelijk al de kenmerkende stijl en humor van Anderson bezit.

avatar van Blokland
"You know there's nothing to steal from my mom and Craig!"

avatar van hulkio
De eerste film van Wes Anderson, zeker nog niet het niveau van The Royal Tenenbaums, maar toch al wel een vermakelijke film waarin de stijl van Anderson al duidelijk zichtbaar is.

avatar van riefenstahl
James Caan in cameo speelt rest finaal van het doek.
Zeer saai en flauw; low budget indruk, niet grappig, geen actie en slechte, irritante acteurs [op Caan na].

avatar van Blackhole
he gdvrrr....

ik heb deze film eens gezien in een...tja..hele verkeerde bui..
dus ik hoef niet uit te leggen dat ik me er niet veel van herinner..

als ik dit allemaal lees moet ik hem toch nog eens huren..hopelijk is ie te krijgen in kaapstad.

ik laat het wel weten..

Ferm laagdrempelig begin voor Anderson.

Ben niet z'n grootste fan, maar weet z'n latere films wel te appreciëren. Naast een droog gevoel voor humor weet hij ook zeer fijn plaatjes te schieten. Aparte combinatie voor een comedy filmer.

Bottle Rocket bezit eigenlijk weinig van de goeie Anderson elementen. De Wilson broertjes spelen best slecht eingelijk, voor beiden was er nog veel werk aan de winkel. Eigenlijk zelden grappig.

Visueel is de film een echt kerkhof. Er valt helemaal niks te zien van het verfijnd oog voor kleur dat Anderson later wel blijkt te hebben. Echt lelijkfilmerij dit. Wat er wel al vol inzit is Anderson's drakerige muziekkeuze. Niet te geloven wat voor een hoop onpasselijke muziek hij steeds voor z'n films weet samen te rapen.

Uiteindelijk is Bottle Rocket een korte film die nog veel te lang duurt, niet vooruit te schoppen is en vaak gewoon ongrappig en lelijk. VInd de gequote dingen hierboven ook niet bepaald grappig.

Anderson had duidelijk nog veel te leren, gelukkig heeft hij dat ook wel gedaan. Ooit komt er vast nog eens een echt meesterwerkje, maar hij heeft een lange weg moeten afleggen. Dit was niet veel soeps.

Hou je van Wes Anderson films, dan hou je van Bottle Rocket.

Pure Emotie.

avatar van brabusRUS
Eerste film van Owen Wilson. Aparte humor, maar wel erg vermakkelijk.

(verwijderd)
heel grappig, maar wes anderson wordt eigenlijk per film beter, in deze film praten de personages wat natuurlijker tegen elkaar en ziet niet elk plaatje er uit als een perfect geconstrueerde foto, wel zijn er de slow motions en de briljante muziekkeuze en de geweldige humor, zijn typische stijl heeft hij wat mij betreft geperfectioneerd met djarleeling limited dus ik hoop dat hij zichzelf binnekort gaat heruitvinden

Geweldig debuut van Wes Anderson, luister maar niet naar Onderhond, die heeft nooit wat zinnings te zeggen en wil alleen maar provoceren.

Onbegrijpelijk dat hij gemiddeld zo'n lage score heeft.

avatar van Crook
aaaah waar is deze nog ergens te kooop?? kan m nergens vinden!

avatar van badfans69
Crook schreef:
aaaah waar is deze nog ergens te kooop?? kan m nergens vinden!

Alleen als Regio 1 DVD (usa) uitgebracht dus alleen met Engelse subs.
Via alternatieve kanalen wel binnen te halen. Heb de criterion editie gezien

Amazon.com linkje

avatar van Crook
Ahh nice, tnx! Damn wel prijzig! Die cover is trouwens wel een stuk cooler als die hier staat..

kappeuter (moderator)
Ik heb even de originele poster geplaatst, die is niet zo cliché.

avatar van badfans69
Crook schreef:

Wat gevonden bij Play.com!
Regio 2 (geen nl sub, wel met engelse subs) voor nog geen 5 euro
Play.com Link

avatar van Crook
Heb m ondertussen al ergens vandaan getoverd, nog niet gekeken, maar thanks!

avatar van Crook
Nou eindelijk bekeken, en wat ik heb ik me weer vermaakt.
Ik weet of het komt doordat ik al een tijd geen film van Anderson meer gezien had, maar in tegenstelling wat Onderhond hierboven zegt zie ik juist alles wat ik graag zie in een film van hem, en ik vind hem dan ook zeker in het rijtje passen bij de rest.

I'm a fan!

4.5*, dik.

avatar van goongumpa
Prachtfilm. Ontzettend grappig, maar ook warm en vertederend. Schitterend acteerwerk van de gebroeders Wilson.

avatar van Mescaline
Leuk en vermakelijk filmpje wat grotendeels te danken is aan de 2 broers.
Het plot heeft weinig om het lijf en wordt op een vrij rustige manier verteld, deze film moet het daarom ook meer hebben van de dialogen en de grappige connectie tussen de 2 Wilson broers.

Heb me vermaakt met Bottle Rocket, maar een bijzondere film was het niet voor mij.

avatar van Yamato
"Anthony! Bob's gone. He stole his car."

Nieksnut
Heerlijke film. Heel dikke 4. Heel knap hoe in een toch vrij flauwe komedie, karakters zo diep worden uitgewerkt. Owen Wilson laat zien heel veel in zijn mars te hebben. De rasopportunist maar hij maakt daar geen stereotype van. De slotscène zegt alles hoe hij eerst nagenietend terugkijkt op de compleet gefaalde overval en daarna zijn maatjes in de maling neemt met zijn 'ontsnappingsplan'. En wat Yamato zegt: de film is doorspekt met heel fijne kleine grapjes.