• 8.227.571 stemmen

Ai Zai Taxiang de Jijie (1990)

Drama | 114 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: Farewell China

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Clara Law

Met onder meer: Maggie Cheung en Hayley Man

IMDb beoordeling: 6,9 (187)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Over Ai Zai Taxiang de Jijie

Li krijgt na vele vruchteloze pogingen een visum voor Amerika te bemachtigen een studievisum. Ze laat haar man en baby achter en belooft een snelle hereniging, maar de werkelijkheid is anders. Haar man, Zhou, reist haar (illegaal) achterna en zinkt steeds verder weg in de onderwereld van New York in een poging Li te vinden.

imageimage

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Lang geleden dat ik deze film zag en was eerlijk gezegd vergeten dat Maggie Cheung meedeed. Leuk! Wat ik er me van herinner is dat de mooie rustige, registerende blik van Clara Law (zie bijv. Floating Life) er toen al was.