The Lost Room (2006)

Sciencefiction
270 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Craig R. Baxley en Michael W. Watkins
met Peter Krause, Kevin Pollak en Julianna Margulies

Rechercheur Joe Miller krijgt een sleutel in handen die nogal belangrijk blijkt te zijn. Meerdere obscure personen blijken naar deze sleutel op zoek te zijn. Miller ontdekt dat de sleutel past op een bepaalde deur van een kamer in een motel. Maar het blijkt dat deze kamer fysiek volledig anders in elkaar zit dan de rest van de wereld, sterker nog: hij leidt naar een parallel universum. De kamer biedt bovendien plaats aan enkele voorwerpen met magische krachten, die erg gewild zijn bij zogenaamde 'object-hunters'. Wanneer Millers dochtertje in gevaar komt, moet hij deze zonderlinge figuren in vertrouwen nemen om de juiste combinatie van voorwerpen te vinden.

avatar van Gabyvon
Geweldige syfy miniserie. Zit alles in. Origineel script..Alleen voel ik me weer belazerd!!! Serie komt uit in 2006 en sluit af met een open einde maar nog steeds (net zoals Spielbergs Taken en misschien V en Haven) geen vervolg!!! Wie kan me vertellen of deze ooit nog zal komen?

avatar van Xen0n
Een vervolg zit er hoogstwaarschijnlijk niet in..
Volgens mij mag een miniserie waarvan nog een vervolg gaat komen ook niet hier op MM, maar dat weet ik niet 100% zeker. Wat ik wel heb gelezen is dat er een sequel gaat komen in de vorm van een 'comic book', maar daar zit ik zelf eigenlijk niet zo op te wachten.. Ik zou ook graag een opvolgend seizoen zien

Kan zo'n mini-serie nou ook alweer wel of niet in de reguliere Top 250 komen?

Nope, daar hebben ze een speciale lijst voor gemaakt

avatar van fatfish
Enkele jaren gelden in één ruk uitgekeken .Nu terug uit de kast gehaald en .... weer in één ruk uitgekeken.
Geweldige mini-serie.

avatar van JustMike
Xen0n schreef:
Nope, daar hebben ze een speciale lijst voor gemaakt

ze staan wel op nummer 6

Maar. ik vond het echt een heel goede miniserie, Erg spannend. Leuk met alle objecten.

avatar van Xen0n
Zowiezo! Alleen jammer dat er geen vervolg oid komt..

De andere mini-series in die lijst zijn ook echte aanraders! Kijk vooral Il Capo Dei Capi en Generation Kill

Ik heb lang zitten wachten tot er dvdbox uitkwam met nederlandse ondertitels maar dat zat er niet in. uiteindelijk in londen de dvd gekocht en me nog geen seconde beklaagd. Het is goed volgbaar met engelse ondertitels. Een verhaal dat je fantasie prikkelt, wat als je zelf die sleutel had... Het einde stoorde me niet, voor mij moet niet alles uitgelegd worden zo blijft het mysterie er. het smaakt wel naar meer, er zit nog veel verhaal in waar je wat mee kunt. ik heb gehoord dat er ook een comic onderweg is. Ik ben er wel benieuwd naar maar had wel liever een filmvervolg gehad.

hkatje schreef:

Raar ik heb gewoon met NL ondertitels, Dit is de beste miniserie die ik ooit heb gezien... 270 min op het puntje van je stoel zitten. Dit is echt State of the Art

avatar van SnakeDoc
Een vermakelijke goed uitgewerkte miniserie. Film deed me wat denken aan de stijl van 'Lost'. Ik hou wel van dat mysterieuze.

Helaas lieten de acteer prestaties soms te wensen over. Ik weet niet of Peter Krause het perfecte hoofdpersonage was. Soms was het echt tenenkrommend slecht.

Wel genoten van het verhaal en met name van de diverse speciale objecten. Knap verzonnen.

avatar van Jan met de pet
Prima miniserie, mysterieus en spannend, kijkt heerlijk weg: 4,0

Fantasie in zijn slimste vorm, deze sciencefictionserie, ingenieus, mytisch, verfrissend, fascinerend, angstvallig nauwgezet, met een knap gemaakt script en de nodige verrassingen. In de kern een verhaal over een kamermysterie en alledaagse objecten met creatief, slim bedachte krachten, waarbij je als kijker voortdurend nieuwsgierig gemaakt wordt.
Mogelijk is er sprake van enige logistieke missers, maar meer waarschijnlijk is dat ik (nog) niet alles heb begrepen.

avatar van huiguh
geweldige mini-serie!
Oke, het is vrij low-budget en Peter Krause zou ook geen Golden Globe ontvangen voor deze rol, maar het geheel is erg boeiend en orgineel.
Het eind was iets te afgeraffeld, maar toch 4,5 ster van mij

avatar van huiguh
ik zie bovenin bij info 3 delen staan, was bij mij toch echt 6 delen

avatar van MMXMMX
Heel erg goed en redelijk spannend ook ik heb me vermaakt .

avatar van knusse stoel
Eerlijk is eerlijk, hier had ik aan de hand van de stemmen meer van verwacht. 3,91* is behoorlijk veel op deze site en dan is de verwachting misschien te hoog gespannen.
Oh nee, geen slechte film en het is ook wel spannend maar ik kan de vinger er niet goed op leggen wat er nu ontbrak. Waarschijnlijk toch die te hoge verwachtingen?
Toch een aardige miniserie die redelijk in elkaar zit en het lukt om meer dan 4 uur jouw aandacht vast te houden.
Maar toch.......

Ik heb het idee dat Warehouse13 hier wat inspiratie vandaan heeft gehaald, maar die serie haalt het niet bij The Lost Room.

avatar van breedbeeld
Mijn verwachtingen waren wellicht te hoog gespannen. Zoals met veel miniseries had het de helft korter gekund en was mijn beoordeling mogelijk hoger geweest.

avatar van Filmfan74
Op zich een leuk verhaal, maar dat wordt behoorlijk omlaag gehaald door ontstellend slecht acteerwerk. Personages lijken ook niet echt af, vooral dat van Julianna Margulies is, ondanks de lange speelduur en dus ruime tijd, erg afgeraffeld. Jammer!

Aardige mini-serie waarin een agent op een sleutel stuit die hem toegang geeft tot letterlijk alle deuren. Een mysterieus en intrigerend verhaal met een aantal spannende momenten dat over de volle lengte onderhoudend is. Echter zijn de personages wat minder boeiend, aangezien deze enkel en alleen in dienst van het plot staan.

avatar van ekkoj
Redelijk van mijn sokken geblazen....er zal mss altijd beter zijn afhankelijk van wat je verwacht, maar deze serie neemt je van begin tot einde mee en zal je nergens vervelen. Suspens,medeleven en nieuwsgierigheid. Op een bepaald moment wil je zelf die sleutel in handen hebben Nee, geen technisch mierenneuken van mijnentwege, als je van het genre houdt is dit een must see.