Pingpong (2006)

Duitsland

geregisseerd door Matthias Luthardt
met Marion Mitterhammer, Sebastian Urzendowsky en Clemens Berg

Tienerjongen Paul heeft net zijn vader verloren. Hij vlucht weg van huis en belt onverwacht aan bij zijn oom en tante. Paul stelt voor om tijdens de vakantie een tijdje bij hen te logeren. Zijn familie heeft er geen erg in en ontvangt hem met open armen. De zoon des huizes, Robert, probeert zich ondertussen voor te bereiden op het toegangsexamen voor het conservatorium. Wanneer de oom op zakenreis naar Madrid vertrekt, ontstaat er tussen Paul en zijn tante Anna een ongezonde relatie van verleiding en afwijzing.

Redelijke film over een mooi thema , althans dat vind ik.

De scene dat Paul wraak neemt om de hond langzaam te laten verdrinken om zo een schreew om aandacht te krijgen is echt vreselijk............

ARD (maandag 30 juni, 22:45 - 0:15)

Pingpong

(2006)

avatar van nightbreed
Mooie film met van die voelbare onderhuidse spanningen tussen de karakters. Acteerwerk is bijzonder goed.

Niet de sympathiekste familie die hier door de cineast netjes wordt in beeld gebracht. Een beetje voorspelbaar verhaal. Keurig werk van de acteurs, alleszins.

avatar van i.Ron S.
Een film vol spanningen tussen de personages, vanaf de eerste minuut al.
Het zijn allemaal personages waar iets mis mee is maar toch is het realistisch dat zoiets voorvalt. Dat maakt het ook zo interessant om te bekijken.
Ik vind dat die gevoelens enorm goed gespeeld worden, vooral die Paul, van die acteur zal nog wel meer komen.

Ik vind het einde wat ellendig, die hond verzuipen, zoiets kan het voor mij verkloten, ik had al de hele film het gedacht dat die hond iets ging overkomen... Het verpest heel mijn visie over die Paul, ik vond het een vrij sympathieke kerel. Dat had anders gekunnen.

avatar van Drs. DAJA
Erg geslaagde film. Lekker sfeersetting en de locatie kwam heel fascinerend tot leven.

Treurige film over een gezin en een neefje dat op bezoek komt. Ze weten niet hoe ze met elkaar om moeten gaan. De film komt wel realistisch over en ook heel Duits. Maar is toch te afstandelijk gefilmd om echt te kunnen raken, alleen het moment van sexuele spanning tussen moeder en neefje is knap gemaakt.

avatar van Movie-Addicted
Toppertje

Deze bedrukkende film draait in de kern niet om de affaire tussen de tante en haar neef, maar gaat over angst, diepe eenzaamheid en de kommer en kwel van pubers. De hoofdpersoon fungeert als speelbal (of pingpongbal) tussen de familieleden en in de zomerhitte worden de zenuwen aardig blootgelegd. De camerabewegingen zijn subtiel en de sfeer is "dicht opeen". Een gemis vind ik dat de beweegredenen van de hoofdpersoon in het duister blijven hangen.