• 10.538 nieuwsartikelen

Alternatieve titel: The Doll

Oorsprong: Polen

Geregisseerd door: Wojciech Has

Met onder meer: Beata Tyszkiewicz, Mariusz Dmochowski en Tadeusz Fijewski

IMDb beoordeling: 6,9 (633)

Gesproken taal: Pools

Plot Lalka

Stanisław Wokulski is een succesvolle zakenman, maar als nouveau riche wordt hij niet echt geaccepteerd door de hoogste kringen. Hij vindt een vriend in graaf Ignacy Rzeki, maar diens bekoorlijke verwant Izabela beschouwt Stanisławs obsessieve passie voor haar als een vrijbrief voor een wreed spelletje van aantrekken en afstoten.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Izabela Łęcka

Stanisław Wokulski

Ignacy Rzecki

Tomasz Łęcki

Zasławska (w napisach: Jadwiga Gall)

avatar van MisterPink

MisterPink

Het mooiste kleurenpalet dat ik tot nu toe gezien heb. En ik ben al verzot op de schilderachtige stijl van de Poolse cineasten. Maar wat hier wordt voorgeschoteld. Jummie!