Nicholas Nickleby (1977)

Verenigd Koninkrijk
330 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Christopher Barry
met Nigel Havers, Patricia Routledge en Derek Francis

Nicholas Nickleby (Nigel Havers) en zijn zus Kate zijn na de dood van hun vader straatarm achtergebleven. Een onbetrouwbare oom komt hen te hulp: Nicholas kan ergens onderwijzer worden en Kate kan aan de slag als leerling-naaister. Maar al gauw blijkt dat broer en zus niet bepaald beter worden van hun nieuwe baantjes. Integendeel.

FisherKing
Weergaloze mini. Wat mij betreft één van de allerbeste "Dickens"-verfilmingen.

Nigel Havers speelt fantastisch. Aanrader 4.5*

avatar van Dynamovie
Typisch Charles Dickens: uitgesproken karakters, van goed tot slecht, zeer overdreven theatraal neergezet maar dat hoort zo. Klassiek goed stijlvol BBC-werk.
Charles Dickens was een meesterlijke schrijver. Hij schreef niet alleen een verhaal maar beschreef ook wat goed of slecht in de samenleving was (en nog steeds is).

avatar van Mads Smikkelsen
Ik vond er geen bal aan!! Er bestaan zeer zeker betere BBC kostuumdrama's.