Firelight (1997)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten
Romantiek / Drama

geregisseerd door William Nicholson
met Sophie Marceau, Stephen Dillane en Dominique Belcourt

Begin 18de eeuw: de knappe gouvernante Elizabeth stemt ermee in het kind te dragen van een anonieme Engelse landheer, in ruil scheldt hij haar (door haar vader gemaakte) schulden kwijt. Zeven jaar later wordt ze door een nieuwe werkgever ingehuurd. Deze blijkt naderhand de anonieme Engelse landheer te zijn. Zo moet Elizabeth gouvernante zijn van haar eigen dochter...

woensdag 18-12 te zien in filmfan op Canvas, dus mis hem niet

wat vreemd, geen berichten...? zelf niet gezien nog maar kom hem steeds tegen op internationale fimfora

avatar van Jediron
Prachtige film, ijzersterk acteerwerk. Prachtig, meeslepend verhaal. Kan er alleen maar 5 sterren voor geven, alles klopt gewoon.

avatar van Alittleromance
Ik had deze film op tv gezien, maar op dvd moet je hem bestellen in Frankrijk. Natuurlijk zonder onder teksten? De zoveelste prachtig film die bij ons niet verkrijgbaar is.