The Bells Go Down (1943)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Basil Dearden
met James Mason, Tommy Trinder en Philip Friend

Bob staat op het punt om te gaan trouwen met Nan, maar door de inmiddels uitgebroken oorlog wordt al zijn hoop op een goede toekomst weggeblazen. Wanneer de A.F.S. (Londense brandweer) mensen in de buurt rekruteren, besluit Bob zich aan te sluiten. Twee plaatselijke brandweermannen, officier MacFarlane en Ted Robins verafschuwen de A.F.S. Zij vinden dat de brandweermannen van de A.F.S. een stelletje nietsnutten zijn die hun werk niet serieus nemen. Ze besluiten de leden van het andere korps een beetje dicipline bij te brengen.