Polis (2007)

Turkije
Misdaad / Drama

geregisseerd door Onur Ünlü
met Haluk Bilginer, Özgü Namal en Ragip Savas

Musa Rami is een legende op de afdeling moordzaken vanwege zijn jarenlange strijd tegen de maffia. Kort voor zijn 63e verjaardag wordt echter geconstateerd dat hij kanker heeft, en nog maar twee maanden te leven heeft. Hij ziet zich echter noodgedwongen om zijn strijd voort te zetten, omdat de maffia voortdurend dreigt zijn familie iets aan te doen. Ondertussen kampt hij met tegenstrijdige gevoelens vanwege zijn onuitgesproken liefde voor de studente Funda, die veertig jaar jonger is dan hij.

Justice4All
Eindelijk een soort van Yesilcam (vroegere turkse hollywood) film
Zulke films moet ik altijd denken aan Cüneyt Arkin (Dünyayi Kurtaran Adam-Turkish Starwars) als commissaris op inspecteur... Ben benieuw hoe serieus Haluk Bilginer hier is...

Officiële filmsite in het engels

Officiële site (turks) tevens teaser

Klik op fragman.
Ziet er wel spannend uit, eerlijk gezegd kijk ik hier wel erg naar uit..

avatar van kahraman
ik verwacht eerlijkgezegd niet een klassieke yesilcam film.. meer dat er een soort ode eraan is verwerkt in een bijzonder andere film..
de trailers en interviews laten zien dat
het aantal cliches dat verwerkt wordt in deze film zoveel zijn dat het absurder wordt dan die cliches al zijn.

de karakter heeft volgens een interview een dodelijke ziekte, vermoordt links en rechts mensen, is een opa die liefde laat zien voor zijn kleinkinderen, die een relatie probeert aan te gaan met een jonge studente, links en rechts wordt zijn familie uitgemoord enzovoort.
volgens haluk bilginer is het dus een rond karakter.

verder vind haluk bilginer schijnbaar dat al pacino de haluk bilginer is van de v.s.

avatar van kahraman
kahraman schreef:
de trailers en interviews laten zien dat

volgens haluk bilginer is het dus een rond karakter.

zoals verwacht een absurde film.. maar het leuke aan het begin hebben ze niet tot thet einde kunnen doorvoeren.. 3 sterren

slechte film slaat nergens op ik geef een 2

avatar van sehzades
zeer goede film, af en toe grappig. Haluk Bilginer vond ik heel goed.