Cry Blood, Apache (1970)

Western

geregisseerd door Jack Starrett
met Jody McCrea, Marie Gahva en Dan Kemp

Een bende sadistische cowboys trekt al moordend en rovend door het Wilde Westen. Een jong meisje redt haar huid door de schurken te vertellen dat zij een verborgen goudschat weet te liggen. De bende, die het meisje meeneemt, wordt nu echter gevolgd door haar broer die zint op wraak.

Joel McCrea verschijnt aan het begin van de film even in beeld en komt aan het einde even terug. Ik neem aan om de filmcarrière van zijn zoon een duwtje in de rug te geven.
Tevergeefs achteraf en Joel zal zich naderhand bij het zien van het eindresultaat wel even op het hoofd hebben gekrabd.
Het acteertalent van zijn vader had Jody niet meegekregen en zijn mede-acteurs zijn nog een stukje beroerder. De dialogen en het gebrek aan snelheid (montage) doen je verder flink gapen tijdens het bekijken.
Een paar scènes waarin de zich wrekende indiaan zijn masochistische kant laat zien, zijn het bekijken waard.
De beeldkwaliteit is voor een publiek-domein film zeer goed te noemen.

Voor de ultieme liefhebber is de film hier te bekijken.

Een van de minste westerns ooit het is letterlijk een groot drama...

avatar van W.V.
Ik kwam deze tegen op het web, las de naam van McCrea en dacht dat deze dus het bekijken waard was. De enige scenes die nog iets voor stelden waren die aan het begin en het einde met Joel McCrea. De rest was bagger, waarschijnlijk heeft Pa zijn zoon ter wille willen zijn, anders kan ik mij niet voorstellen dat hij in een dergelijk vehikel mee zou spelen. niets klopt aan deze film, laat ik het daar maar bij houden. Bijzonderheidje was dat ik in eerste instantie de acteur niet herkende, maar wel zijn typische stem Jack Starret, bleek hij de regisseur ook te zijn. Denk aan Rambo en die sadistische hulpsherrif. Deze film nooit meer zien.