Bridge to Terabithia (1985)

Canada
Drama / Familie

geregisseerd door Eric Till
met Tom Heaton, Julie Beaulieu en Annette O'Toole

Jesse Aaron is de snelste jongen van zijn klas. Wanneer er een nieuw meisje, genaamd Leslie Burke, bij hem in de buurt komt wonen besluit hij om vrienden met haar te worden. De familie van haar is een beetje vreemd maar door Leslie leert Jess allemaal nieuwe dingen over hemzelf. Door Leslie ging hij dingen zien die hij voorheen niet zag.

avatar van wall-e
In 1985 waren de special effects nog niet zo geweldig, terwijl die wel een beetje nodig zijn in deze film voor de figuurtjes en zo. Op youtube kun je deze film bekijken, nee dank u. De moderne film met special effects vond ik al een teleurstelling, laat staan dat ik hier heen ga kijken. De schrijfster van bridge to terabithia heeft de naam terabithia trouwens helemaal niet zelf verzonnen. Ze heeft het afgepikt van de serie narnia die al eerder bestond. In narnia is er ook een eiland genaamd terabintia.

avatar van elmo4ever
deze film is beter dan de verfilming op inderdaat de speciaaleffects na dikke 4,5

avatar van arno74
Dit is toch een film die een remake nodig had. Het positieve van deze is vooral de jaren '80-sfeer die het uitstraalt. Al het andere blijft toch achter op de remake: Bridge to Terabithia (2007).

Door de korte duur worden de gebeurtenissen in rap tempo gebracht, waardoor niet alles even goed overkomt als in de remake, die meer de tijd neemt. Ook het acteerwerk is vrij matig (niet ongebruikelijk bij een TV-film). Aardig als eerste verfilming van dit mooie verhaal, maar overbodig voor wie de remake heeft gezien of tussen beide kan kiezen. Ruim 2*