Ich War Neunzehn (1968)

Oost-Duitsland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Konrad Wolf
met Jaecki Schwarz, Vasili Livanov en Aleksei Ejbozhenko

Het is april 1945. De 19-jarige Gregor Hecker komt als Russische soldaat terug in zijn geboorteland Duitsland. In de buurt van Berlijn tracht hij overgebleven Duitse soldaten over te halen te deserteren. De één komt volgzaam, de ander probeert nog tegen te stribbelen door in wanhoop het gevecht nog aan te gaan.

avatar van boerenpummel
Heb deze film vandaag binnen gekregen. Verhaal lijkt interessant, ik heb hoge verwachtingen!

avatar van brucecampbell
Van waar heb je deze?

avatar van boerenpummel
Via Ebay.
Film viel me nogal tegen. Het is allemaal best interessant, maar ik kon op geen enkel moment meeleven met de hoofdpersoon. Misschien komt het door de te hoge verwachtingen...

avatar van Jan met de pet
Nee geen beste film, had er echt meer van verwacht, met moeite afgekeken:2,0

avatar van Darbie
Oostduitse film in gedegen zwart/wit met erg mooi camerawerk.
Het verhaal is door de visie van het toenmalige D.D.R.regime niet echt objectief te noemen, maar geeft toch een redelijk beeld hoe het was in het oostenlijk deel van Duitsland tijdens de laatste dagen van het zogenaamde Duizendjarige Rijk van Hitler en zijn trawanten.

avatar van Brix
Een van de in de DDR destijds verboden films, die momenteel via streaming gratis en in HD kwaliteit tijdelijk te zien is via de website van ARTE TV

Home - arte.tv