ad

Alternatieve titels: Ich War 19 / I Was Nineteen

Oorsprong: Oost-Duitsland

Geregisseerd door: Konrad Wolf

Met onder meer: Jaecki Schwarz

IMDb beoordeling: 7,5 (885)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Ich War Neunzehn

Het is april 1945. De 19-jarige Gregor Hecker komt als Russische soldaat terug in zijn geboorteland Duitsland. In de buurt van Berlijn tracht hij overgebleven Duitse soldaten over te halen te deserteren. De één komt volgzaam, de ander probeert nog tegen te stribbelen door in wanhoop het gevecht nog aan te gaan.

image

Deutsches Mädchen

Landschaftsarchitekt

avatar van boerenpummel

boerenpummel

Heb deze film vandaag binnen gekregen. Verhaal lijkt interessant, ik heb hoge verwachtingen!

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Van waar heb je deze?

avatar van boerenpummel

boerenpummel

Via Ebay.

Film viel me nogal tegen. Het is allemaal best interessant, maar ik kon op geen enkel moment meeleven met de hoofdpersoon. Misschien komt het door de te hoge verwachtingen...

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Nee geen beste film, had er echt meer van verwacht, met moeite afgekeken:2,0

avatar van Darbie

Darbie

Oostduitse film in gedegen zwart/wit met erg mooi camerawerk.

Het verhaal is door de visie van het toenmalige D.D.R.regime niet echt objectief te noemen, maar geeft toch een redelijk beeld hoe het was in het oostenlijk deel van Duitsland tijdens de laatste dagen van het zogenaamde Duizendjarige Rijk van Hitler en zijn trawanten.

avatar van Brix

Brix

Een van de in de DDR destijds verboden films, die momenteel via streaming gratis en in HD kwaliteit tijdelijk te zien is via de website van ARTE TV

Home - arte.tv

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Op 7 en 9 mei in resp. Rotterdam en Den Haag te zien in het kader van voorstellingen van het Goethe instituut: Kino Klub Goethe (Duits met Duitse subs).