Giulio Cesare, il Conquistatore delle Gallie (1962)

Alternatieve titel: Caesar the Conqueror

Italië
Drama / Avontuur

geregisseerd door Tanio Boccia
met Cameron Mitchell, Rik Battaglia en Dominique Wilms

Julius Caesar, heerser van het Romeinse Rijk, heeft slechts één doel voor ogen: nog meer macht vergaren. Om dat te bereiken is de geniale en genadeloze krijgsheer tot alles in staat. Wanneer de Galliërs zich onder leiding van de onverschrokken Vercingetorix tegen de Romeinse macht verzetten, bedenkt Caesar zich geen moment. Hij leidt zijn troepen in een spectaculaire strijd tegen een overmacht van Gallische krijgers, om Gallië voor eens en voor altijd te onderwerpen.

avatar van kirk douglas
Tja, Cameron Mitchell die zie ik graag in een sandalenfilm.
Maar deze is niet al te best het hele gebeuren boeit helemaal niet en genoeg buget voor grotere veldslagen was er schijnbaar ook niet.

Een zeer overbodige film is dit.

Een 1 voor de moeite, wat een saaie film.