A Guy Named Joe (1943)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Victor Fleming
met Spencer Tracy, Irene Dunne en Van Johnson

Pete Sandidge is een piloot die tijdens W.O.II in Engeland grote risico's neemt bij vluchten naar de vijandelijke linies. Tijdens een heldhaftige missie sterft hij en komt in de hemel. Hier wordt hem opgedragen als beschermengel te fungeren voor een jonge piloot, Ted Randall. Ook helpt Pete Ted om zijn eigen grote liefde voor zich te winnen.

avatar van stephan73
Eindelijk... De film waar Spielberg's Always op is gebaseerd!

Een rommelige en merkwaardige combinatie van een fantasieromance en oorlogspropaganda, onder het mom dat alles in het leven om de toekomst draaide, met sterke en zwakke scènes. Vooral de cast overtuigde; met name Spencer Tracy.