A Guy Named Joe (1943)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Victor Fleming
met Spencer Tracy, Irene Dunne en Van Johnson

Pete Sandidge is een piloot die tijdens W.O.II in Engeland grote risico's neemt bij vluchten naar de vijandelijke linies. Tijdens een heldhaftige missie sterft hij en komt in de hemel. Hier wordt hem opgedragen als beschermengel te fungeren voor een jonge piloot, Ted Randall. Ook helpt Pete Ted om zijn eigen grote liefde voor zich te winnen.

avatar van stephan73
Eindelijk... De film waar Spielberg's Always op is gebaseerd!

Een rommelige en merkwaardige combinatie van een fantasieromance en oorlogspropaganda, onder het mom dat alles in het leven om de toekomst draaide, met sterke en zwakke scènes. Vooral de cast overtuigde; met name Spencer Tracy.

avatar van Grindhouse62
Ik heb A Guy Named Joe uit 1943 vanmiddag na zeker 35 jaar herzien en blijft een mooi romantische fantasy drama, met een komische ondertoon hier en daar en wat oorlog momenten. Mooi gefilmd in zwart wit. Hoofdrolspelers Spencer Tracy, Irene Dunne en Van Johnson spelen de sterren van de hemel. Ik heb een 114 minuten durende versie gezien. Maar heb weer zeer genoten van A Guy Named Joe. Een 3.5