Kardan Adamlar (2006)

Turkije
Avontuur / Drama

geregisseerd door Aytan Gönülsen
met Hazim Körmükçü en Ogün Kaptanoglu

Levent (Körmükçü) en Can (Kaptanoglu) zijn twee zakenpartners. Op een ijskoude winterdag verliezen ze een belangrijke klant, waarna ze op reis gaan om hem alsnog alsnog over te halen met hen in zee te gaan. Als Can ziet dat Levent in slaap valt, ziet hij een kans om een andere weg in te slaan die naar de bergen leidt. Als Levent wakker wordt, is hun auto vastgelopen in de sneeuw. Hij stapt uit en loopt boos weg, maar later komen ze elkaar weer tegen. Verdwaald als ze allebei zijn realiseren ze zich dat ze moeten proberen te overleven, maar tegelijkertijd brengen de omstandigheden hun ware aard naar boven.