Screams of a Winter Night (1979)

Horror / Mystery
91 minuten / 124 minuten (director's edition, blu-ray)

geregisseerd door James L. Wilson
met Matt Borel, Patrick Byers en Ray Gaspard

Tien studenten gaan kamperen in het bos. Op weg naar hun bestemming komen ze een dronken man tegen die hen waarschuwt en bang maakt met allerlei vreselijke dingen die daar gebeurd zijn. Als de studenten eenmaal in het bos zijn, vertellen ze elkaar enge verhalen over een naar bloed verlangende studente en een Indiaanse geest.

avatar van brucecampbell
Blijkbaar niet een al te origineel verhaal, maar kan misschien wel leuk zijn! Wordt op Imdb een beetje vergeleken met Evil Dead.

avatar van Vascago
brucecampbell schreef:

De poster ziet er iig fantastisch uit. Hopen dat de film ook wat te bieden heeft.

avatar van Richard_Voorhees
Naar mijn mening is deze film niet veel soeps. Het verhaal heeft vele elementen van genregenoten uit die periode, waarbij men zich kan afvragen wie het van wie afgekeken heeft.
Het acteerwerk is slecht, vooral de beginscene bij de pomp is een lachertje en komt helemaal niet goed over.
Het verhaal heeft nog wel competentie, maar het komt er vooral door het acteerwerk niet uit.
Verder moeten we het ook doen met weinig bloed en weet enkel de subtiele combinatie van een huilende wind en een keyboard/synthesizer nog voor wat sfeer te zorgen.
Op youtube staat een VHS-rip van deze film, maar ik kan hem niet aanraden.

avatar van perceived
Saaie en slecht geschoten monster meuk. Heb serieus geen idee waar die nog (enigszins) redelijke IMDB score vandaan komt. Is die regisseur in Staphorst geboren ofzo?! Super conservatief: tietjes hoog omsloten (als voorbeeld). Sowieso weinig spannends/interessants aan,