• 8.347.862 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: John Gray

Met onder meer: Mekhi Phifer, Sean Maher en Ben Gazzara

Plot Brian's Song

American football spelers Brian en Gale komen beiden in aanmerking voor de positie van 'running back' bij de Chicago Bears. Uiteindelijk krijgt de zwarte Gale deze plaats binnen het team. Gale is niet erg geliefd bij de rest van het team en wordt, tegen wil en dank, kamergenoot van de blanke Brian. Als er bij Brian een zeldzame vorm van kanker wordt geconstateerd, verandert de sfeer van onderlinge rivaliteit en racistische vooroordelen van de buitenwereld, in een intense vriendschap tussen beide heren.

Brian Piccolo

Gale Sayers

Joy Piccolo

Linda Sayers

Coach Halas

avatar van Gehenna

Gehenna

Regelrechte RTL4 woensdagavond drama "topper" een 2,5* van mij, ik hou van drama maar niet van zulke drama.

avatar van x_ShamieeJ

x_ShamieeJ

Prachtig !

Heel ontroerend.

avatar van gentenaar

gentenaar

Vond ik een schitterende film; mooie vertolingen door alle acteurs, aangrijpend staaltje van positivisme

avatar van funkdoc

funkdoc

wat een kankerfilm, letterlijk en figuurlijk

Mekhi Pfifer speelt zijn slechtste rol ooit vind ik, en het melodramatische verhaal is zo geforceerd, en gaat zo rap voorbij dat je gewoon gevoelloos zit te kijken. met dit waargebeurd verhaal hadden ze een echt sterk drama kunnen maken, maar het kijkt allemaal zo droog, alsof het verhaal zelfs de regisseur niet echt kon schelen.

avatar van !!!!*Lucky

!!!!*Lucky

funkdoc schreef:

wat een kankerfilm, letterlijk en figuurlijk

let een beetje op je woorden.

avatar van hendriks

hendriks

weer een remake dus zegt al genoeg zijn zelden beter dan het orgineel dit is er een van film met james caan al moet zeggen dat neit zo slecht is

avatar van Jaii Jordan

Jaii Jordan

Vond het geen slechte film, maar ook geen schitterende, ik hou wel van zo'n basket en american football films, maar ik vond het een beetje een tegenvaller, weinig spanning en de film was direct gedaan, maar al bij al, zeker niet slecht

avatar van Boenga

Boenga

• 2083 berichten

Prima tussendoortje, ook al hou ik helemaal niet van American football. Er is gelukkig geen overdaad aan wedstrijdscenes.

De hoofdacteurs doen hun werk naar behoren, en de ouderen - Gazzara en Gooch - zijn perfect gecast.

Met een paar emotionele momenten, maar zonder er een tearjerker van te maken.

De antiracistische boodschap is duidelijk maar niet storend, de situatie wordt (figuurlijk) ook niet al te zwart/wit voorgesteld. Allicht wou Disney Studio's daarmee z'n blazoen een beetje oppoetsen.

Ik vind dit in elk geval een stuk waardevoller dan de portie tekenfilms die het bedrijf voortbrengt.

gauke

In dit trage televisiefilmachtige melodrama, gebaseerd op ware gebeurtenissen, met de ingrediënten sport, conflicten en ras, staat de onwaarschijnlijke vriendschap centraal tussen twee football-spelers, die qua karakter elkaars tegenovergestelde zijn. Door de cast werd goed gespeeld.