The Gay Bride (1934)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Jack Conway
met Carole Lombard, Chester Morris en Zasu Pitts

Gangster Shoots Magiz is helemaal verliefd op showmeisje Mary en om haar voor zich te winnen koopt hij een show op waar zij de ster van wordt. Mary is echter helemaal niet verliefd op Shoots, maar gebruikt hem in de hoop dat hij als gangster waarschijnlijk niet al te lang zal leven. Dit zorgt er echter wel voor dat ze verstrikt raakt in allerlei criminele verwikkelingen.

Dankzij het lumineuze idee van Ted Turner om de archieven van de oude Hollywood studio’s te openen hebben we ook toegang tot vaak vergeten films uit een ver verleden. The Gay Bride is er zo een. Ik wilde deze film zien vanwege de hoofdrol van Carole Lombard, een van mijn favoriete actrices van vroeger. Het is een weinig opvallende gangsterkomedie met een aantal grappige ontwikkelingen en gevatte dialogen. Niet slecht, maar regisseur Jack Conway heeft wel betere films op zijn naam staan.