Hak Hap (1996)

Hongkong
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Daniel Lee
met Jet Li, John DeMita en Karen Mok

Een wrede oorlog in de Japanse onderwereld doet de Japanse Yakuza op haar grondvesten schudden. Met behulp van ultra-moderne wapens worden aanslagen uitgevoerd door een team van goed getrainde commando's: het 701 Squad. Het doel: de volledige controle van de mondiale drugsmarkt. Maar één man kan verhinderen dat deze wrede strijders de macht grijpen: het voormalig lid van het 701 Squad, Tsui. Voorzien van high-tech wapens en getraind om te doden gaat Tsui de ongelijke strijd aan...

avatar van JoeHallenbeck
Stijlvolle actiefilm met Jet Li. Ik zag deze film voor het eerst tijdens het Weekend of Terror en was aangenaam verrast ondanks het feit dat het geen horrorfilm was (de film bevat wel een beetje gore).
Black Mask was tevens ook m'n eerste kennismaking met Li (die trouwens in de Once upon a time in China series veel meer van z'n vechterskunsten laat zien) en hij maakte zeker een positieve indruk op me.

Ik vond dit een te gekke film maar niet de beste van Jet Li die ik ooit heb gezien. Jet Li het kan gewoon veel beter!! Toch een 4

Een van Li's minder films. Once upon a time en vooral Fist of Legend zijn veel beter, inderdaad vooral doordat de vechtscenes
beter zijn. Een aardig tussendoortje.

avatar van SSeagal
Wat een kaa uu thee film zeg, vond er geen zak aan. Nee, geef mij maar The One of Kiss of the dragon ofzo. *

Dit is waarschijnlijk een van de slechtste films die ik heb gezien, de zelfs de soms goede kung fu kan daar NIKS aan veranderen.
Wat een ramp is dit vehicel zeg.

1/2

avatar van dope
Geweldige kung-fu-film! De aktie is super, wel een nadeel is dat alleen de aktie super is en de rest van de film maar matig is. Toch is Jet Li in topvorm. Waardering: 4,5 *

slecht dit soort zielige films ben ik niet gewend van Jet Li.
dus lijkt deel 2 mij ook slecht.
0'5

avatar van YuLaw16
Ik zie waar de matrix oa zn inspiratie vandaan heeft gehaald

Wat ik me van deze herinner is dat hij sterk start en dat je na verloop van tijd gewoon echt merkt dat het budget op was haha

avatar van otherfool
Onzinnig verhaaltje en matige gevechten. Het (Amerikaanse) vervolg City of Masks is trouwens zo mogelijk nog slechter.

1,5*.

avatar van sinterklaas
Wel goede acties maar ik vind die rechercheur cooler dan die sukkelige tsui"black mask"chik (jet li) 4*

De film is redelijk te noemen, met een hoog gil en kwaak gehalte (sambal bij?) en dan weet je genoeg. Leuk als je van vechtactie houd maar als je van een goed verhaal wilt genieten laat hem dan maar achterwege. Grappig is soms wel dat de gesproken tekst zo slecht synchroon loopt. Maar dat komt natuurlijk omdat het van oorsprong Japans is. Wil je een gezellige avond met je vriendin op de bank? Niet doen.

avatar van J.T.O
Frank7 schreef:

Oorspronkelijk is het gewoon Kantonees, ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt

Misschien hierom:

Bij het plot.

Aardige film van Li en Yuen.

Maar wel een soepje. Basis Batman achtig verhaaltje, maar dan wel in het triad wereldje met een stevige scheut Woo én traditionele martial arts erdoorheen.

Aan het plot is echt 0 aandacht besteed. Getuige de scene waar bloedinfusen uit het ziekenhuis worden gestolen een aangebracht (twee korte scenes die samen 15 seconden duren ?).

Da's dan ook niet zo belangrijk, de gevechten zelf zijn best leuk vormgegeven en serieus actiegericht. Alleen halen ze nooit het niveau van een Woo of het betere Yuen werk. Enkel het springgevecht op de torens en het gevecht op het kerkhof is echt goed te noemen. Jammer genoeg wat kort en niet altijd optimaal geëdit.

Verder was het kostuum van Li ook net iets te Village People, maar dat hoorde een beetje bij de film vermoed ik.

Aardige hoop stoere snelle nonsens die goed dienst doet als tussendoortje maar uiteindelijk niet meteen erg stoer blijkt te zijn.

avatar van Ajax&Litmanen1
Om te huilen zo slecht. Het leek nergens op, het sloeg nergens op en het was enorm slecht gemaakt, gefilmd en uitgevoerd. Wat een onzin.

plorp
Toch wel een van de beter jet li's 4,5

avatar van niethie
Misschien niet bepaald een objectieve mening meer, maar ik kan me herrineren dat ik een aantal jaren terug (als fan van Li) op een paar mooie actiemomenten nogal van een koude markt thuiskwam na het zien van een deze film.

2 sterren

avatar van sinterklaas
Miss wel na 2de herkijkbeurt beter. Deel 2 zou ik dan wel weer zowieso afraden.

avatar van 606
Leuke film met beetje komedie erbij.
Jet li doet het niet verkeert net als de politie man.
Special effects had wat beter gekund.

3,5 ster

dominion
amusante actie film met een beetje sci-fi bijvoorbeeld dat ze geen zenuwstelsel hebbben en het verhaal was ook heel orgineel en er zat wel leuke humor in en de gevechten waren wel heel gaaf en tsui vind ik een heel gaaf personage die eruitziet al kato uit the green hornet

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Jet Li als The Green Hornet, maar dan in 't zwart. Ik moest meteen denken aan die Hornet en het bleek ook daarnaar te verwijzen. In de serie werd Kato (waar Li's kostuum het meest op trekt), de assistent van The Green Hornet, gespeeld door Bruce Lee. Reden genoeg blijkbaar om hem een homage te geven met Li in de hoofdrol. Het resultaat is een leuke actiefilm met een stripgehalte. Dat geeft geen topfilm, maar wel aangenaam vertier met het talent van Jet Li natuurlijk. Qua films heeft hij al beter gedaan, misschien had dit wel door Jackie Chan moeten gebracht worden. Als het dan toch niet serieus bedoeld is, kan je er beter mee doorgaan. Genieten dus met de popcorn in de hand.

avatar van Kakihara
Prima actie film.Ik heb deze al meerdere keren gezien,blijft goed voor mij.

avatar van DeCol
Uitstekende vechtscènes met een sublieme Li. De scène in de torens is echt hoogstaand. Jammer dat dit ook het enige goede is in deze film. Het verhaal en het acteerwerk is erg ondermaats.

avatar van JulesTMNT
Heb de Engels gedubde versie gezien. Redelijk amusante b-film. Goede actiescenes, maar de plot en het acteerwerk zijn niet zo bijzonder.

Ruime 2,5*

avatar van Left4Dead
Humor door overkill. Redelijk vermakelijk, zaten wel een paar mooie beelden/shots tussen. Tsui Hark als schrijver/producent. Kwaliteit beeld/geluid is horrible.

Dick2008
Slechte film, met je oeh en je ah, en wat schieten en ontploffingen hier en dan weer daar. Zelfs het bloed is niet erg overtuigend, lijkt wel verf. Acteren is ook erg matig. Een soort actie/horror (? b-) filmpje. Niet best. (Was toch succesvol. Niet aan mij besteed in ieder geval). 2.0