Black Mask 2: City of Masks (2002)

Hongkong / Verenigde Staten
Actie

geregisseerd door Hark Tsui
met Andy On, Jon Polito en Teresa Herrera

The Black Mask is een levende legende maar zijn identiteit is nog altijd onbekend! Hij moet de wereld redden van een groep terroristen die dreigen een DNA-bom te laten ontploffen in de metro waardoor de mensen zullen veranderen in monsterlijke gemuteerde beesten. Zijn tegenstanders zijn professionele worstelaars die kunnen veranderen in beestachtige wezens met bovennatuurlijke krachten.

[L]eet0r
.....
is da nie Power Rangers ?
domme film !!

avatar van De GeuS
Ik heb even 10 minuten gekeken en het zag er behoorlijk belabbert uit....

avatar van dope
[L]eet0r schreef:

.....
is da nie Power Rangers ?

Dat was precies wat ik dacht toen ik naar dit gedoe keek! Het is me niet gelukt om deze film af te kijken.

caz
dikke grote shit

avatar van YuLaw16
Probably ene van de slechtste films die ik ooit heb gezien, en dat het van Tsui Hark komt, doet mij enorm veel verdiet

0.5/5

avatar van sinterklaas
God man wat een schijtfilm net een fox kids programma. Het had echt niks met de eerste deel te maken. Ze hadden dit goddomme powerrangers kunnen noemen.

0,5 is teveel voor deze klotefilm

avatar van otherfool
Zeer zwak 'Amerikaans' vervolg op de film met Jet Li, die ook al niet geweldig was. Het budget is opgepompt maar de lelijkheid van de film is niet te bedekken.

1,5*.

Dit ging werkelijk waar nergens over. Heb hem niet eens afgekeken, wat een bagger..

avatar van Sjaako
En ja hoor, de eerste nul die ik mag uitreiken.

Vooruit een halfje dan, omdat het moet...

Wat een drama!

cinema.
Ik vond het camerawerk eigenlijk best wel lekker

Die special-effects en costuums waren al fout in de 50's.

plorp
AHHHHH Wat een schijt vervolg!!!!! Verkracht deel 1 gewoon keihard. en dat nog van de regiseur van Time and Tide.

Jammer dat je hem geen 0 kan geve.

Anime Fan
Enorm slecht vervolg, heeft niets van doen met het goede eerste deel. gewoon links laten liggen deze film!

avatar van movie acteurs
Zwak/slecht vervolg op de eerste redelijk film met Li. De gevechten waren zwak, het acteerwerk is tenenkrommend en de special effects idem dito. Erg zwak dus een 1.0.

avatar van killer13
de eerste film vond ik eerlijkgezegd ook al niet veel soeps. gelukkig had black mask 1 tenminste nog jet li te bieden. deze sequel is een ramp op elk gebied en verdient in mijn ogen niet meer dan 1*

Hier is duidelijk wat misgelopen.

Van Hark weet ik gewoon dat hij als regisseur véél (maar dan ook echt véél beter kan). Yuen verzorgde voor deze film ook nog eens de actie-choreografie, vraag me af wat hij gedaan heeft ... gewoon betaald als postervulling?

En toch zal het vooral een misstap van Hark zelf geweest zijn, hij treedt namelijk ook op als producer, of kreeg hij nog bepaalde druk uit een andere hoek? Waar het ook aan lag, dit is een behoorlijk slechte film. Door het campy gebeuren op bepaalde momenten nog wel een beetje vermakelijk, maar dan op een 'zo slecht dat het leuk wordt' manier.

Effecten zijn niet aan te zien, plotje is ridicuul, personages vooral overdreven stereotypen en neergezet door bijna-amateur acteurs. Hark houdt het gelukkig kort, al mocht er wat mij betreft nog heel wat meer geknipt worden. Verder niet zozeer problemen mee dat deze film wat lastig aansluit bij deel 1, maar met de kwaliteit had ik wel serieus moeite.