Storm Center (1956)

geregisseerd door Daniel Taradash
met Bette Davis, Brian Keith en Kim Hunter

Alicia Hull (Bette Davis) werkt in een bibliotheek. Wanneer zij weigert om een controversieel boek van de planken te halen, wordt Alicia door de lokale politici al snel bestempeld als gevaarlijke communist.

avatar van clubsport
moet toch een gewaagd verhaal zijn geweest midden in de anti communisten paranoia en de mccarthy tijd niet ver weg .

avatar van Biosguru
Erg sterk, verhaal zit mooi in elkaar. Moet er wel bij zeggen dat dit onderwerp me aan het hart gaat. Zoals clubsport terecht al opmerkt, werd deze film inderdaad gezien als pro communistisch. Met Hedda Hopper en de hele rataplan achter de schermen druk in de weer om deze film tegen te houden. De film deed me wel wat aan Pleasantville denken. Ondanks de soms wat al te dramatische insteek is het mijn inziens erg veel beter geslaagd als het soort gelijke "Inherit the wind".

De film lijkt overigens totaal vergeten. Jammer is dat, ik heb eigenlijk zelden een film uit de Mc Carthy tijd zelf gezien, die zo sterk duidelijk maakt wat die heksenjacht inhield.