Leeches! (2003)

Horror / Fantasy

geregisseerd door David DeCoteau
met Matthew Twining, Josh Henderson en Stacey Nelson

Een groepje doodnormale bloedzuigers krijgen op een dag het bloed binnen van een aantal jonge, professionele zwemmers. Deze zwemmers blijken echter bepaalde steroïden in hun bloed te hebben en zodra de bloedzuigers deze steroïden in hun lichaam krijgen, groeien ze uit tot grote, moordlustige monsters. Vervolgens trekken deze monsters allemaal naar een campus in de buurt en beginnen daar met het vermoorden van jonge studenten.

avatar van psycholamp
Deze film moet wel geniaal zijn, als ik het verhaal zo lees. En dat ie op Zone Horror wordt uitgezonden is natuurlijk alleen maar een pré.

Een weifelende, voorspelbare en clichématige film met volstrekt onrealistische bloedzuigers, maar wel met homo-erotische elementen, die in de eerste plaats tot doel heeft om de mooie lijven van de jonge cast te tonen (alhoewel de verwachte douchescènes ontbreken); het gaat in ieder geval niet om hun geest.

avatar van jeroentjuhhhhh
DeCoteau steekt het niet onder stoelen of banken dat hij een voorkeur heeft voor het mannelijke schoon. Dat het in deze Leeches! het geval is, wist ik op voorhand niet. Zijn ''1313'' reeks ontwijk ik om die reden bewust, omdat het me zelf niet boeit. Hier zie ik er de lol nog wel van in, want hij geniet er zichtbaar van. Het hele concept van een mannen zwemploeg die zichzelf proberen te ''perfectioneren'' met verboden middelen en eigenlijk altijd ontbloot de dood in de ogen kijken, is zeer vermakelijk. Is het niet zwemmend, dan wel onder de douche, vastgebonden op bed etc..

Leuk voor wie in de mannen een meerwaarde ziet, want voor de rest is het niet een hoogvlieger van David C. Bloedzuigers (handpoppen) die de mannelijke lijven trotseren en -vrijwel bloedeloos- achterlaten, is uiteraard campy, pulpy.. geef het een naam, maar all in all is het vooral erg middelmatig.

avatar van Donkerwoud
gauke schreef:

Moest hier erg om lachen.

avatar van Darbie
Ik ben helemaal geen Horror-fan, maar onder het motto ' Alles Is Beter Dan Het Songfestival ' heb ik vanavond Leeches! bekeken, en dat die bloedzuigers handpoppen waren ?! ....is me totaal niet opgevallen.