Blast (1997)

Actie

geregisseerd door Albert Pyun
met Linden Ashby, Andrew Divoff en Rutger Hauer

Aan de vooravond van een groots sportfestijn waarbij de gehele wereldtop aanwezig is, wordt een Amerikaans zwemteam gegijzeld. De terroristen, onder leiding van de meedogenloze Omado, hebben het gehele sportcomplex volgepakt met bommen. Het dreigement is zonneklaar: alle politieke gevangenen in de wereld moeten worden vrijgelaten. In het gebouw bevindt zich Jack Bryant, een aan lager wal geraakte vechtsportkampioen. Met hulp van antiterreur expert Leo zoekt hij de keiharde confrontatie.

Een echte doorsnee r.hauer film, is leuk om een keer te zien

avatar van g_unitboy
goede actiefilm, leuk om een keer te zien

ipman-99
"Terror Has No Limits." ... " !!!

Vermakelijk Actiefilm !!! Typische Rutger Hauer Actiefilm.
Weet wat je op voorhand kan verwachten ... en maak je niet druk over eventueel
de mogelijke clichés ..., of het wordt nog maar cliché !
De bom die aftelt tot de seconde, de actie en gevechten in die heerlijke jaren '90 sfeer ... !
Als algemene filmliefhebber/verzamelaar kan ik (ook) deze films nooit beu geraken !
Entertainment met verstand op nul ... maar zo vermakelijk !

avatar van Richard_Voorhees
Een redelijke actiefilm die een beetje de jaren '80 actiefilms probeert na te apen. Vooral als horrorliefhebber is dit een film met opvallend veel bekende gezichten. Voor mij sprong Thom Mathews gelijk eruit omdat ik met name Friday the 13th: Jason Lives al best vaak heb gezien. Maar uiteraard is hij ook bekend van de Return of the Living Dead films. Verder zien we nog de creep Anders Drivoff (Wishmaster I & II) voorbij komen, Norbert Weisser (JC's The Thing) en Tim Thomerson (Fade to Black en Near Dark). Ook komt Hauer nog even voorbij schuiven in een lekker fout, bij hem passend, personage.
Duidelijk lowbudget, maar over het algemeen een nog best vermakelijke actieflick. Een lekkere no-brainer voor zij die daar weleens behoefte aan hebben.

Op de een of andere manier is de film best vermakelijk, waarom precies weet ik niet. Het verhaal is afgezaagd en duidelijk low budget. Dat vage geluid dat na iedere scene een nieuwe scene aankondigt, de knullige scenes met de bange zwemsters en de belachelijke rol van Hauer, wiens gezicht je af en toe ziet en uiteindelijk op een ridicule manier de dag red... misschien wel hierdoor dat de film nog best vermakelijk is.