Love and Other Disasters (2006)

Alternatieve titel: Love (et Ses Petits Désastres)

Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Alek Keshishian
met Brittany Murphy, Matthew Rhys en Santiago Cabrera

Emily Jackson (Brittany Murphy), werkt voor de Britse afdeling van het modeblad Vogue. Ze is gek op mode en daarnaast erg sociaal. Toch mist ze een soort opdracht in haar baan. Ze besluit daarom al haar vrienden te gaan koppelen en maakt daarbij gebruik van haar werk.

avatar van zozo1000
Nou ik heb de film binnen op de pc, en zal hem morgen kijken.
Laten we eerlijk zijn als er al 4,5 sterren staan vanuit niets moet dit wel een knaller van een film zijn. Ik zou dom zijn om dan te wachten en deze klapper op de plank te laten liggen. BEN BENIEUWD, daarna doe ik verslag.

avatar van too-sweet
Hele aardige film. Leuk een keer gezien te hebben.
Niets meer niets minder

avatar van zozo1000
Nou wij hebben gekeken, wat een film zeg.
Komedie is echt nergens te vinden.
Homo krijgt vriendje.
Hetero vrouwtje krijgt een hetero vriendje waarvan ze dacht dat hij homo was. Uiteindelijk is ze zwanger
De film kan de aandacht nergens vast houden.
Ik heb een halve ster gegeven om het gemiddelde naar 2 sterren te
krijgen want dat is hij waard.
Mocht jij nog willen gaan kijken, is het raadzaam een andere film op te zetten. Wij zullen er echt nooit meer naar kijken.
Conclusie: snel vergeten. O ja en dan dat preutse gedoe, verschrikkelijk.

avatar van balosa
ik ben het met zozo1000 grotendeels eens, de film is saai, langdradig, en af en toe even helemaal niet meer te volgen, laat deze maar lekker liggen en kijk liever een andere film 1.5*

leon1970
Prul van een film.

Waardering: *

Ik heb deze film gisteren samen met mijn dochter, een grote fan van Orlando Bloom, gekeken. Nou, Orlando deed, samen met Gwyneth Paltrow, aan het einde van de film amper 10 seconden mee... Verder een waardeloze film, niet aan te raden.

avatar van kanjertje
Ik kon deze film wel best apprecieren.
Vond hem zelfs leuk en geregeld gelachen.
Maar idd 'Just married' was toch nog leuker...

Spoilertags zou aardig zijn.

avatar van Katharina
Nog best een leuke film! Okay, hij was heel fout op heel veel punten maar dat moet ook kunnen.
Ik had niet zo veel zin in de film, omdat ik zag dat Paltrow erin speelt (wat een slechte en niet-leuke actrice vind ik dat!) maar haar rol is nou niet bepaald heel uitgebreid...in deze film dan. Wel leuk van haar en Orlando Bloom om zo'n aparte rol te spelen.

avatar van Knisper
Inderdaad bestaat deze film voor het grootste gedeelte uit nonsens. Het voelt ook als een lange aflevering van een tv-serie die niet bestaat. Maar de film weet zich door het hoge tempo en de toch wel leuke situaties en grappen goed staande te houden. Alles kijkt enorm goed weg, blijft leuk van begin tot eind en dat is eigenlijk het enige wat ik verwacht van een romantische komedie.

Leuke frisse film, die precies bracht wat ik van een dergelijke film verwacht.

Net als veel Brittany Murphy-films aardig bedoeld, maar jammerlijk mislukt al wordt deze film gaandeweg een ietsie-pietsie beter en leuker. Leukste scène: de tango.

Wel triest dat Brittany Murphy op zo'n jonge leeftijd (amper 32) overleden is aan een hartstilstand.

avatar van Outblasty
Een van de betere romantische komedies die ik gezien heb, snap de kritiek niet zo goed eigenlijk.