1:1 (2006)

Alternatieve titels: En til En | One to One

Denemarken

geregisseerd door Annette K. Olesen
met Mohammed Al-Bakier, Joy Petersen en Jonas Busekist

De 19-jarige Per wordt op een avond in elkaar geslagen op straat. Zijn moeder voelt zich hierover schuldig, aangezien zij er voor koos om in een als gevaarlijk bekend staande buurt te gaan wonen. Terwijl Per in een ziekenhuisbed tussen leven en dood zweeft, zoekt zijn zus Mie troost bij haar Palestijns vriendje Shadi. Deze ontdekt dat zijn broer wellicht iets met het neerslaan van Per te maken kan hebben.

avatar van martinovitch
Deze film zijn we vandaag met school gaan kijken, ik vond hem best vermakelijk zeker voor een onbekende film alleen jammer dat het zo plots stopte
maar toch was het een toffe film 3.5 sterren

avatar van xenne
film die me niet kon blijven boeien. een weinig origineel verhaal dat ook voorspelbaar bleek. een brave film die ongetwijfeld vaak zal vertoond worden op scholen. 1:1, niet meteen een goeie titel ook nie.

Sociaal-familiaal drama in een wijk met een multiculturele samenleving.
Spijtig dat het verhaal zo traag verloopt.
Beeld, inzonderheid close-ups van personen zijn belangrijk en zijn ook goed.
Het thema loont de moeite om te volgen waardoor het verhaal toch spannend blijft.

TrustMe
martinovitch schreef:
maar toch was het een toffe film 3.5 sterren

Waarom zou je deze film met school kijken? In welke zin is dat educatief?

avatar van Ayres
Wij hebben deze film ook op school gekeken. Het was waarschijnlijk deel van een educatief programma ofzo...