• 8.294.794 stemmen

Not like Everyone Else (2006)

Drama | 96 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Tom McLoughlin

Met onder meer: Alia Shawkat, Illeana Douglas en Eric Schweig

IMDb beoordeling: 6,1 (498)

Plot Not like Everyone Else

Brandi Blackbear is scholiere op de Union Intermediate High School, een school die zoals zovele sinds het bloedbad op Columbine de beveiliging flink opgeschroefd heeft. Brandi's gothic kledingstijl en vaak tegendraadse meningen bezorgen haar de positie van outcast bij veel leerlingen. Wanneer de school getipt wordt door een verbolgen studente, wordt haar dagboek - met toestemming van haar vertwijfelde vader - doorgelezen. Daarin staan verontrustende dingen, die zij echter schreef zonder kwaadwillende bedoelingen. Ze wordt meteen geschorst en onderworpen aan allerlei ondervragingen, beoordelingen en tests...

image

nokkie335

mij ook

avatar van juliegirlxoxo

juliegirlxoxo

Ik heb hem gezien,je werd echt meegesleept in het verhaal op sommige stukken.Blijkbaar is het ook een waargebeurt verhaal waarsoor je nog meer in het verhaal zlf zit,hoewel ik het einde een beetje zwak vond maar ja ze kunnen onmolgelijk een waargebeurt verhaal een twist geven

avatar van Oliveri

Oliveri

Weinig reacties? 2006, 2007 en 2010. Ik zal de film toch maar eens bekijken vanavond, ben benieuwd.

avatar van mikey

mikey

Typisch Amerikaanse film verteld een typisch Amerikaans verhaal. Maar wel intelligent en met zelfkennis gebracht. Dat maakt de film hoogst interessant. Meestal zijn dit soort films tamelijk eenzijdig, zoetsappig en belerend maar daar heeft deze productie geen last van. Goed.

avatar van nightbreed

nightbreed

Mwoah, typisch TV-filmpje met van die oppervlakkige karakters.

scorsese

Aardige film waarin scherpere veiligheidsmaatregelen op scholen, na het Columbine-incident, een heksenjacht ontketend. Een boeiend, waargebeurd verhaal dat net het niveau van de gemiddelde, waargebeurde tv-drama's weet te ontsteigen (en dat komt zeker niet door de te aanwezige en slechte muziekscore).

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Weer zo'n film waarin wat opmerkingen en uitspraken van mensen een eigen leven gaan leiden, een soort butterfly effect, met alle gevolgen van dien. Zielig voor het meisje dat erin verzeild raakt en moet vechten om zichzelf te kunnen blijven. Gelukkig zijn er ook mensen die achter haar staan en in haar blijven geloven.
De uitvoering vond ik goed, het acteren overtuigend.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Ach ja, Alia Shawkat zat/zit ook in de serie Arrested Development, ze kwam me al bekend voor.

Verder behoorlijk med-evil toestanden daar in de V.S., ook al wordt er hard gepoogd dat te nuanceren. Had beter uit de verf kunnen komen, maar ook niet echt slecht.

avatar van Suleika1

Suleika1

Beetje een lauwe film, oke voor een keer, maar toch te standaard om te overtuigen