Una Bara per lo Sceriffo (1965)

Alternatieve titels: A Coffin for the Sheriff | Lone and Angry Man | Tomb for the Sheriff | Una Tumba para el Sheriff

Italië / Spanje
Western

geregisseerd door Mario Caiano
met Anthony Steffen, Eduardo Fajardo en Arturo Dominici

Bij een overval op een postkoets werd de vrouw van Joe Logan verkracht en vermoord door een bende. Nu sluit Joe zich aan bij dezelfde bende om wraak te namen op de schuldige, zodra hij weet wie het is.

Vannacht te zien op ARD TV >2:55 uur

avatar van Brix
Anthony Steffen (Antonio De Tefè) is zeker niet een van de slechtste spaghettiwestern acteurs, integendeel zelfs.
(Waarom de filmmakers hem dan niet op zijn minst van een passende hoed voorzagen is voor mij een raadsel?)

Het is Steffen die deze film voor het overgrote deel op z'n eentje draagt.
De rest van de cast acteert medioker en minder..
Een van de "slechterikken" is dat in meer dan één opzicht (tenenkrommend acteerwerk)

Afgezien van Steffen zijn de locaties nog de moeite waard.
Voor de rest is dit "doorsnee pasta".

Vannacht te zien op TV > WDR > 00:10 uur

avatar van thunderball
Deze laatst bekeken op een Wild East dvd, waar deze samen op staat met het duidelijk veel betere Blood at Sundown.
Steffen is een acteur met behoorlijk wat charisma en is zeker een meerwaarde voor de films waarin hij zit, maar toch heeft hij kennelijk niet die status, die een Nero, of Gemma wel hebben wat Spaghetti westerns betreft.

Deze film, die ik zag onder de titel "A Coffin for the Sheriff", is niet echt een topper in het genre, maar mede door aanwezigheid Steffen (eigenlijke naam Antonio De Tefè) zeker het bekijken meer dan waard.

Dit is weer zo'n typische wraakfilm, waarbij het hoofdkarakter de dood van zijn vrouw wil wreken en zich hiervoor aansluit bij de bende, die hij daarvoor verantwoordelijk acht.
Uiteraard wordt hij -zoals dat in dit genre betaamt- betrapt, compleet in elkaar geslagen, om vervolgens alsnog zijn wraak te bewerkstelligen.

Geen absolute topper, maar film biedt genoeg spanning en vermaak om een keer te bekijken.

Een zes, ofwel drie sterren.

avatar van Grindhouse62
Een redelijke western. Ik heb A Coffin for the Sheriff in de jaren 90 gezien op tv en vandaag dus herzien en dat was best de moeite waard. 2.5