Horizons West (1952)

Western

geregisseerd door Budd Boetticher
met Robert Ryan, Julie Adams en Rock Hudson

Broers Dan en Neil Hammond komen terug in Texas na de Burgeroorlog. Dan begint zich bezig te houden met schimmige grondbezitpraktijken en moet worden bevrijd door zijn broer Neil, die marshall is geworden. Vervolgens blijken de broers het ook met elkaar niet goed meer te kunnen vinden.

avatar van madmax1
Ondanks dat Robert Ryan aan gegeven staat als hoofd rolspeler, kanik na verder de film vordert geen simpathie meer voor hem op brengen, naar geestig film,die ook niet al te lang duurt.
Het;; Na thuis komst van de civil war , trek hij met wat tuig op ,en doet hij wat loenge zaken met een mexikaan, echter de famylie keert zich van hem af , en ondanks dat zijn broer Rock Hudson, hem nog ee n keer de hand boven het hoofd houd , inmiddels benoemd tot scherrif, kom t het tot de onvermijdelijke confrontatie.

avatar van Brix
Teleurstellende film van Boetticher.
Van hem ben ik veel beter gewend.
Met het verhaal is niet echt iets mis, maar de uitwerking kan mij niet echt boeien.

Het acteerwerk overtuigde mij ook maar matig.
Dennis Weaver legt het er te dik op, en af en toe doet zelfs Ryan dat.
Hudson vond ik al nooit sterk in westerns, dus die voegt ook niet veel toe.
Het lijkt wel alsof regisseur Boetticher weinig animo heeft gehad om hier wat beters uit te halen.

De kostuumafdeling van de filmaatschappij heeft hier en daar dan ook nog de plank misgeslagen, of beter gezegd...in het verkeerde kledingrek gegrepen.
Resultaat: potsierlijke kleding combinaties.

Blijft over de mooie Julia Adams, maar die kan de zaak ook niet redden.
Jammer.
Met dit verhaal was meer eer te behalen geweest.

avatar van trebremmit
Goeie western weer van Boetticher, mischien wat ongeloofwaardig door het plotseling veranderende karakter van Dan, maar toch een goed verhaal met een mooie opbouw.
Ook de kleuren waren erg mooi, de kleren waren zoals Brix al zei wel wat vreemd, een beetje te, behalve Adams dan die jurken waren wel heel mooi.
Boetticher had tijdens deze film een relatie met Adams las ik ergens

ZDF (Horizons West, zaterdag 7 januari, 1:55 uur)

avatar van Dogie_Hogan
Vannacht op de Duitse tv.
Goed te zien, dat Boetticher tov vele van zijn andere Westerns, een groter budget heeft, maar deze Western valt mij desondanks tegen.
Ryan is daarentegen weer in topform, dat kan ik van de rest van de cast niet zeggen.
Een full-colour Julie Adams mag er wezen; ze is echter top in de zwart/wit SF Black Lagoon.
Suggestieve poster slaat weer nergens op.
Een IMDb #6/10.

avatar van cor1946
Best een goede film, goed spel en verhaal.

avatar van mr rumson
Horizons west is een niet al te beste western .
Robert Ryan en Rock Hudson kwamen voor mij soms saai over .
Ben toch al niet zo'n liefhebber van Hudson in actie films .
Julie Adams acteert niet onverdienstelijk maar ze valt zo wie zo op door de vele uitbundige kostuums die ze draagt .