• 8.564.379 stemmen

Drama | 106 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Cameron Watson

Met onder meer: Allison Janney, Jason Ritter en Keith Carradine

IMDb beoordeling: 6,1 (518)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Our Very Own

"The smaller the town, the bigger the dreams."

Melora wil dolgraag beroemd worden. Clancy is haar beste vriend en heeft zelf problemen: de ruzie tussen zijn ouders wordt hem te veel. Ray en Bobbie zijn ook vrienden. Zij willen graag een auto kopen, omdat er volgens hen niks te doen is in de stad. En dan hebben we ook nog Glen: hij baalt van het idee dat hij erg volwassen is voor zijn leeftijd en denkt dat zijn vrienden hem soms niet goed begrijpen.

Joan Whitfield

Mrs. Nutbush

Melora Kendall

avatar van Hilarious

Hilarious

Dit ziet er goed uit. Met Hilarie Burton en Jason Ritter.

avatar van Purmerend

Purmerend

De site met een trailer.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

De film ontving een "Grand Prize for Best Feature Film" bij de Bluegrass Indipendent Film Festival, en dat verbaast me niks. Our Very Own bevat een ensemble cast (uit de televisieindustrie), waaronder Jason Ritter (Joan of Arcadia), Autumn Reeser (The O.C.), Allison Janney (The West Wing), Hilarie Burton (One Tree Hill) en Cheryl Hines (Curb Your Enthusiasm). Het is een echte coming-of-age film die zich afspeelt in 1978, waarin de komst van "superster" Sondra Locke naar de kleine Texas-achtige stad/dorp Shelbyville de hoofden van een groep hechte vrienden op hoop weet te zetten. Met als belangrijkste personages Clancy, wiens vader een ontslagen alcoholist is (waar vooral moederlief onder lijdt), Melora Kendall, die Locke als rolmodel ziet en ook dolgraag een superster wil worden en Bobbie Chester, die het leven in de saaie Shelbyville meer dan zat is. De film is een typische independent film waarin het draait om "het leven in een rustige dorp", à la Empire Falls dus. Zoals de DVD (inmiddels verkrijgbaar bij Amazon.com) al zegt: "The smaller the town, the bigger the dreams". Toch blinkt deze meer uit, omdat ze bij deze film beter wisten hoe ze de ontwikkelingen van de personages goed konden brengen. Daarnaast was het einde ook erg mooi. Beth Grant, Keith Carradine, Michael McKee en Amy Landers leveren ook zéér mooie bijrollen.