Against the Current (2009)

geregisseerd door Peter Callahan
met Joseph Fiennes, Justin Kirk en Elizabeth Reaser

Paul Thompson, een schrijver die worstelt met zijn tragische verleden, beslist om zichzelf te onderscheiden door iets unieks te doen. Hij besluit 150 mijl van de lagere Hudson Rivier te zwemmen, iets wat hij altijd al heeft willen doen. Samen met zijn beste vriend Jef en nieuwe kennis Liz begint hij aan een fysiek en emotioneel zware tocht, die hen de schoonheid van echte vriendschap brengt, maar hen ook confronteert met verdriet en tegenslag.

Mooie ingetogen film.
Ondanks dat de film zich vooral in het water afspeelt is eigenlijk ook een klein beetje een road movie. 3 personages en alle 3 hun eigen emoties wanneer het gaat over de man die de Hudson overzwemt . Beetje apart drama maar zeker de moeite waard.

Een rustige, engiszins tragi-komische, moralistische karakterschets/zieltherapie met weinig tot geen verrassingen, noch dramatiek. De film sprak mij niet bijzonder aan.

jeeke21
Vond dit al bij al toch wel een mooie film !
Alleen het einde ! Waarom nog die enorme prestatie leveren , om er dan toch op het einde nog een einde aan te maken .....

avatar van mer1973
Mooi klein drama met een uitstekende Joseph Fiennes.
Film draait niet echt om de prestatie die hij levert maar meer om het verdriet en verwerking van een aantal geliefde.
De ondersteunende muziek voor het geheel is gewoon meesterlijk.
Zo blijkt maar weer dat je geen miljoenen nodig hebt om een goede film te maken, maar met weinig geld en goed acteerwerk een prima pareltje kan afleveren.

avatar van jikamajoja
In deze film staat Paul centraal die de Hudson wil over zwemmen om iets bereikt te kunnen hebben in het leven. Het is op 28 augustus vijf jaar geleden dat hij bij een ongeluk zijn vrouw en ongeboren baby kwijt raakte en op hun sterfdag wil hij deze speciale prestatie hebben neergezet. Hij trekt een paar weken uit om deze reis in etappes te zwemmen om dan op die speciale dag in New York aan te komen. Met hem mee reizen zijn beste vriend Jeff die op zijn beurt Liz uitnodigt om hem gezelschap te houden in de boot waarin hij meevaart terwijl Paul zwemt. Al snel wordt duidelijk dat Paul deze reis wil gaan maken als laatste daad voordat hij zelfmoord pleegt omdat hij niet verder kan leven zonder zijn vrouw en kind.
Liz en Jeff hopen dat hij tijdens de tocht van gedachten zal veranderen...

avatar van daxclusive
Had meer van deze film verwacht.
Het viel me behoorlijk tegen, zat niet op een zwemfilmpje te wachten zonder actie, zonder spanning. 2.0*

avatar van margo1
Mooie film, maar het onwaarschijnlijke verhaal doet afbreuk aan het geheel. Ik begrijp wat de regisseur duidelijk probeert te maken, maar is daar naar mijn mening helemaal niet in geslaagd.