Sartana nella Valle degli Avvoltoi (1970)

Alternatieve titels: Sartana in the Valley of Death | Ballad of Death Valley | Sartana in the Valley of the Vultures

Italië
Western

geregisseerd door Roberto Mauri
met Wayde Preston, Aldo Berti en Wayde Preston

Lee Galloway, beter bekend als Sartana, haalt de gevaarlijke Douglasbende uit de gevangenis in ruil voor de helft van de geldbuit van de bandieten. De gebroeders Douglas keren zich echter tegen Sartana en ze openen de jacht op hem.

avatar van thunderball
Deze net zitten kijken.
Heeft behalve de titel niets met Sartana of de vorige films te maken. Het hoofdkarakter heet niet eens Sartana, maar Lee Galloway, wordt ook nergens als zodanig genoemd, heeft niet hetzelfde dodelijk en originele wapenarsenaal als de echte Sartana en lijkt mij gewoon een totaal ander persoon.

Bijrol speler en sidekick uit andere spaghettiwesterns, William Berger, incl. in een "echte" Sartana film "If You Meet Sartana Pray for Your Death" , speelt nu de hoofdrol en doet dat verdienstelijk in een verder vrij doorsnee, maar op zich vermakelijke, westernfilmpje.

Aardig zolang het duurt.

Een zeventje, ofwel 3,5 ster.