Baby Love (1968)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Alastair Reid
met Linda Hayden, Keith Barron en Ann Lynn

De 15-jarige Luci groeide samen met haar losbandige moeder op in één van de arme districten van Londen. Wanneer haar moeder overlijdt door zelfmoord, neemt haar ex-schoolvriend Robert, Luci in huis. Daar woont hij samen met zijn rijke vrouw Aimy en haar tienerzoon. Luci laat Robert echter geloven dat hij schuld heeft aan de dood van haar moeder, omdat hij haar in de steek liet nadat hij de universiteit verliet.

Engels psychologisch drama dat je niet makkelijk meer zult vinden. Vond het wel een geslaagde film, al is ie wat aan de trage kant. Film was natuurlijk ook een 'must see' (destijds) vanwege de toen nog maar 15-jarige Linda Hayden, een 'wilde kat', die in deze film de 15-jarige Lucie speelt, die na de zelfmoord van haar moeder voorzien van een fiks trauma intrekt bij het gezin van een jeugdvriend van haar moeder. Een, wat de Amerikanen zo mooi noemen, dysfunctional family.

Lucie probeert er het beste van te maken, maar heeft last van nachtmerries en van het feit dat zowel de man, de vrouw als de tienerzoon haar begeren. Lucie kijkt ook graag tot hoever ze gaan kan en dat komt de familierust niet te goede. Verknipte toestanden dus, maar die houden je wel aan het beeld geluisterd. Mij althans wel. Linda Hayden slaagt er bovendien wel in je mee te laten voelen met haar sores, want uiteindelijk is zij de verliezer. Er is zeker een erotische lading in de film, maar het blijft allemaal braaf. Er is geen spoortje bloot te bespeuren. We moeten het doen met de opwippende beginnende tietjes van Hayden als ze door de straten van Londen banjert. Maar dat is ook leuk.

avatar van alexspyforever
Weinig aan toe te voegen aan wat voorganger Fransman heeft gezegd. Het is niet mijn type film, maar ik vond deze wel goed gemaakt. Sterk acteerwerk van de jonge Linda Hayden. Ja, de film is bij momenten traag al volgen de momenten elkaar wel snel op. Andere films blijven langer doorgaan met eenzelfde scène en verliezen zich dan vaak in lange dialogen. Deze dus niet. Ja moet erg controversieel zijn geweest met verschillende volwassenen die dat mooie tienermeisje begeren.
Misschien heeft Fransman een geknipte versie gezien, want er is toch 1 keer dat ik bloot heb gezien van Luci (heel kort weliswaar).

Ga ik gewoon nog een keer kijken, alexspyforever....