Freeway II: Confessions of a Trickbaby (1999)

Alternatieve titel: Freeway II: Highway to Hell

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Matthew Bright
met Natasha Lyonne, Vincent Gallo en María Celedonio

De 15-jarige Chrystal is een echte straatschooier die de hele dag probeert mensen geld afhandig te maken. Op een dag maakt ze kennis met Cyclona, een jonge moordenares die haar hele familie heeft afgemaakt. De twee meisjes slaan op de vlucht voor de politie en willen naar Mexico om daar een nieuw leven te beginnen.

Ik hoop dat dit net zo goed is als deel 1

Justice4All schreef:

Ik hoop dat dit net zo goed is als deel 1

kan niet ! Reese Witherspoon doet niet mee.

Reese witherspoon misschien niet maar Vincent Gallo doet wel mee, al zegt dat ook niet zo veel meer tegenwoordig als je over zijn nieuwe film leest. Ik heb de eerste helft al gezien, nou ja, zoiets als je begrijpt wat ik bedoel...ik kan mij er maar weinig van herinneren.

avatar van BoordAppel
Despite the title, this is not a sequel to Freeway, according to the Writers Guild of America.

Staat er op IMDb. De film heeft ook helemaal niets met Freeway te maken. Wat een ongelofelijke troep is dit trouwens, ik heb hem alleen gekeken om de titel. Die trickbaby intrigeerde me. 0,5*

avatar van code9
Uitermate curieus filmpje dat valt in de categorie 'zo slecht dat het interessant wordt'. Twee criminele, psychopatische tienermeisjes ontsnappen uit een jeugdinrichting en banen zich al moordend een weg naar Mexico. Onderwerpen zoals necrofilie, prostitutie en satanisch ritueel kindermisbruik (en -kanibalisme!) passeren op zo'n onvoorstelbaar achteloze en daardoor banale wijze de revue dat je je als kijker verbijsterd afvraagt in hoeverre de filmmakers zelfs ooit maar hebben kunnen dénken dat iemand deze film serieus zou nemen. Wel is het een prestatie op zich om zo'n overdonderende hoeveelheid tenenkrommende dialogen, ongeloofwaardige gebeurtenissen en ranzige krankzinnigheid in één film te stoppen.

Mede door het afgrijselijk verzonnen einde -de als non verkleedde, kindervlees etende exorcist, die één van de 2 vamps als jong meisje door talloze mannen liet verkrachten, dit op film vastlegde en zo verantwoordelijk was voor het ontstaan van haar gestoorde gedrag, wordt overmeesterd en vindt zijn einde in de gasoven van een keuken ("Roast in Peace" is het begeleidende commentaar...) behoort Freeway 2 zonder twijfel thuis in de diepste, meest duistere krochten van de filmgeschiedenis, alwaar de film voor eeuwig geketend verloren zou moeten gaan.

Maar... juist om die reden het bekijken waard is.

Deze wanstaltige waanzin 'verdient' daarom nog

2* (!)

avatar van Mug
Mug
Een moderne versie van Hans en Grietje....maar dan Grietje en Grietje.

Tja...leuk idee, tenminste als je twee sterke actrices zou hebben, maar de twee jongedames acteren alsof ze er zelf al niet in geloven. Wie wel?

Surrealistisch bedoeld, maar de woorden 'fuck', 'lick my pussy', 'dyke', en vanallesennogwat verpesten een hoop. Om maar te zwijgen over 'het geweld' en 'de gore' met als hoogtepunt voor Cyclona de ontdekking van een vibrator die het alleen doet via het stopcontact...

De broodkruimels zijn blokjes 'speed', en tenslotte komen de twee dames aan bij de heks, Vincent Gallo als vreemde non. Hij krijgt alle ruimte om deze vreemde rol uit te buiten, en dat doet hij met verve. Het is dan ook pijnlijk om te zien dat de rest van de cast er niks van bakt - met uitzondering van de heks in de oven - waardoor de film alleen gezien kan worden als wansmaak van de bovenste orde.

1 ster dan maar voor Sister Gomez. Een film die de weg maar niet weet te vinden. Genre: komedie / horror / erotiek / actie / thriller / fantasy / drama / roadmovie. Kies maar uit.

avatar van BlueVelvet
Hmm...de berichten hierboven wekken mijn interesse voor deze film. Zeker omdat de laatste alinea van Mug ook - deels - van toepassing is op Freeway ("I") en ik dit juist een plusplunt vond bij die film.