Nos Jours Heureux (2006)

Alternatieve titel: Those Happy Days

Frankrijk

geregisseerd door Olivier Nakache en Éric Toledano
met Jean-Paul Rouve, Marilou Berry en Omar Sy

Onvergetelijke ruzies in de kantine, eerste liefdes, eerste sigaretten, eerste fuiven, saaie bezoeken aan nog saaiere musea, nachten in de tent of onder de blote hemel... Deze zomer gaat Vincent Rousseau zijn eerste vakantiekamp leiden. Met volkomen getikte animatoren, onhoudbare kinderen en onverwachte bezoekjes van 'Jeugd en Sport' zullen de drie weken uitputtender zijn dan hij ooit had kunnen vermoeden...

Pierre Perret zong destijds over "Les jolies colonies de vacances. Merci maman, merci papa" en daar gaat deze luchtige, ongedwongen Franse komedie precies over.
Meer dan ontspanning is het niet maar toch worden kinderen, begeleiders, ouders en het gehele vakantie-kamp-gedoe herkenbaar geschetst.

Na het succes van Intouchables was ik heel benieuwd naar eerdere films van Nakache en Toledano. Wel, deze film haalt bij lange na niet dat hoge niveau, maar het is toch ook een hartstikke amusante film, waar je een goed gevoel aan overhoudt. Deed me heel af en toe denken aan L’Argent de Poche, zij het dat deze film veel meer aandacht schenkt aan de tamelijk temperamentvolle kampbegeleiders, hun onderlinge agitatie en amoureuze avonturen.

Erg leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van revadebe
Stiekem een best wel leuke film, eigenlijk raar dat ie buiten Frankrijk niet zo bekend is.