• 8.564.330 stemmen

Oorspronkelijke taal: Italiaans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Melissa P.

"You have to lose yourself before you can find yourself"

De 16-jarige Siciliaanse Melissa is een lief, onschuldig en kwetsbaar meisje dat op zoek is naar zichzelf. Zoals veel tieners voelt ze zich onbegrepen door haar ouders. Haar vader is altijd in het buitenland en haar moeder gaat volledig op in haar eigen wereld. En dan ontdekt Melissa seks. In plaats van de fantastische ervaring waarop ze hoopte, wordt ze op een brutale en vernederende manier ingewijd in het vleselijke genot en verliest daarbij haar illusies over de ware liefde. Ze is vastbesloten het mysterie van haar eigen ontluikende seksuele verlangens te doorgronden, maar haar gewaagde experimenten leiden haar naar een spiraal van perversiteit.

imageimageimageimageimageimageimageimage

stinissen (crew films & series)

María Valverde speelt haar rol als Melissa met verve in dit toch wel goede drama.

avatar van timburton

timburton

Leuke Italiaanse film. Het is waarebeurd, dat is erg schokkend. Toch leuke film staat net niet bij mij in de top 10. 4,0

avatar van gotti

Zusje van Dennis?

daar gaat het gras..

avatar van timburton

timburton

Wat zijken jullie allemaal? Deze film heeft een te erg laag cijfer... Ik geef 'm nu trouwens een 5, nu ik hm nog s heb gezien

avatar van niethie

niethie

Nogal wisselvallig filmpje. Het begint al met de ietswat vreemde introductie, vond het niet echt subtiel voor een film met een voor de rest hele serieuze ondertoon. Melissa daarintegen was wel een interessant personage en het onderwerp ''ontluikende seksualiteit'' vind ik zoiezo altijd wel boeiend om naar te kijken, maar toch mist het iets wat zijn genre genoten vaak wel hebben, weet alleen niet wat eigenlijk. Ik geloofde het allemaal niet echt, acteerprestatie van het meisje was dik in orde, maar toch. Misschien ook gewoon te luchtig uitgewerkt allemaal. Het enigste moment dat me dan ook echt aangreep was de toenadering tussen het hoofdpersonage en haar moeder, verder was er niet veel sympathie. Toch jammer want het was verder helemaal geen slechte film ofzo, leuk (zomers) sfeertje en niet al te zwaarmoedig. Zo heb ik er iig nog niet veel gezien. Een erg mooi meisje ook trouwens, die Valverde.

3 sterren

avatar van rep_robert

rep_robert

Al een tijdje had ik deze op mijn lijstje staan en eigenlijk ben ik de film compleet vergeten. Totdat ik El Rey de la Montana zag en Valverde daar ook zag schitteren.

Ik besloot om deze film ook maar op te gaan zetten en ik moet zeggen dat hij me flink beviel. Valverde is een erg mooie meid en de film zit ook vol met sensuele scenes met haar. Erg fraai allemaal en een mooie, goede actrice.

Verder een hoop standaard meisjes gedoe dat echter in een iets aparter jasje. De weg naar volwassenheid zit vol ruzies, steeds perverser wordende seks en de gebruikelijke tienerproblemen.

Soms wat onevenwichtig en gemakkelijk, maar op andere momenten behoorlijk sympathiek dankzij dit zware thema.

Erg leuk.

BBarbie

Zo langzamerhand tot op het bot afgekloven onderwerp over puberende tiener op zoek naar liefde. Op keiharde wijze wordt zij geconfronteerd met het feit dat seks en liefde niet hetzelfde zijn, als ze wordt meegezogen in een neerwaartse spiraal, waarover ze de controle kwijt raakt, totdat... ze leert zwemmen.

Enigszins onevenwichtige film met te veel nogal goedkope nadruk op het perverse misbruik van Melissa en te weinig aandacht voor haar wankele relatie met haar onmiddellijke omgeving (moeder, vriendin).
Het acteren is van een matig niveau, hoewel de beeldige María Valverde en Geraldine Chaplin (als haar oma) het zeker niet slecht doen. Niet onaardig, maar beslist geen topper.

avatar van nadrin

nadrin

er komen, enkele heel sensuele scenes in de film. die het verhaal een erotische dimensie meegeven. Maar voor de rest was de film helemaal niet boeien.

Vaak saai en onbegrijpelijk

avatar van blurp194

blurp194

Niet mijn film.

Dat het verhaal waar gebeurd schijnt te zijn is wellicht tragisch voor de 'echte' Melissa, maar de manier waarop we het te zien krijgen spreekt me weinig aan. Onze heldin laat zich wel wat erg makkelijk lijmen door haar slechte vriendjes, het komt wat op me over alsof de saaie onderdelen van dat spel af en toe maar even geslipt zijn en dat we alleen de 'spannende' stukjes te zien krijgen. Ruikt wat teveel naar exploitatie en het gebruik van controversiële beelden om publiek de zaal in te krijgen, een wat meer integere aanpak - of in ieder geval iets dat daar meer op lijkt - had me misschien beter gelegen.

Geraldine Chaplin heeft wel een leuke rol als de oma. Van Valverde ben ik dan weer niet zo onder de indruk, en van de andere acteurs ook niet.

scorsese

Matige film over een tienermeisje die niet goed weet hoe ze om moet gaan met haar ontluikende seksualiteit. Een redelijk verhaal, echter gaat de film teveel richting het soft-erotische waardoor de onderlinge relaties van het hoofdpersonage hier en daar wat oppervlakkig blijven. Het acteerwerk is van een wisselend niveau.

avatar van Phantasm

Phantasm

Matige en wisselvallige film over een meisje van 16 jaar.