Caffeine (2006)

geregisseerd door John Cosgrove
met Mena Suvari, Katherine Heigl en Breckin Meyer

De onderlinge verhoudingen van de werknemers van de Black Cat Cafe en hun klanten worden op hun kop gezet door zeer gênante, maar vooral pikante onthullingen. Wat als je hoort dat je vriendin vroeger in pornofilms speelde, je vriend vreemd is geweest met een eeneiige tweeling of dat je verloofde zich graag in vrouwenkleding hult? 'Caffeine' volgt de ongelukkige pogingen van onder andere Vanessa, Dylan en Laura om hun gescheurde relaties te redden.

avatar van DeCol
Wat een meevaller! Ik had er echt helemaal niks van verwacht maar heb toch best genoten. Alles speelt zich af in en rond het Black Cat Cafe. De film bestaat eigenlijk alleen maar uit dialogen en als kijker zie je de perikelen van bijna het hele cafe. Dit brengt allerlei vreemde gebeurtenissen of opbiechtingen zoals hierboven staat met zich mee. Het feit is wel dat een aantal dialogen/verhalen totaal niet boeien, het is maar net wat je leuk vindt.

Het verhaal rond Laura, gespeeld door Katherine Heigl is vrij klein en snap daarom ook niet dat die hier zo wordt aangekondigd. Zij is meer een onderdeel van het verhaal van de twee vrienden, wat ik ook een van de leukste verhalen/dialogen vond. De dialoog rond de verloofde die zich graag in vrouwenkleding hult, was vrij grappig.

Toch echt heel grappig was deze film niet. De gekke oma bijvoorbeeld kwam helemaal niet grappig over op mij.

Alles bij elkaar was het toch best leuk voor een keertje. het acteerwerk was niet al te best maar dat had ik ook niet verwacht. Reken bij deze film gewoon nergens op en het valt zeker mee. Sommige dialogen zijn leuk, sommige zijn minder.

Niemendalletje.

avatar van maxroelofs
Verschrikkelijk slecht.

Dit sloeg echt totaal nergens op. Er was gewoon niks in de film dat het ook maar een beetje boeiend maakte. Het verhaal zelf sprak me al weinig aan, helaas heb ik de film toch moeten kijken.

Acteerwerk was erg zwak. Niemand weet het personage dat ze spelen goed naar voren te brengen, het blijven allemaal eendimensionale weinig uitgediepte personages.

Het is verder ook gewoon niet grappig. Het schijnt een tienerkomedie te zijn alleen hier heb ik toch echt heel weinig van meegekregen. Daarbij denk ik eerder aan een film als American Pie of Sex drive. Hier zat echter geen enkel ook maar beetje komisch moment in. Je wacht tot het verhaal een beetje op gang komt alleen dit moment komt maar niet.

Erg jammer, als je als regisseur zo'n draak van een film maakt dan mag het wel duidelijk zijn dat je totaal niks te bieden hebt en uiterst weinig creativiteit te bieden hebt.

avatar van blurp194
Sympathieke leuke komedie, die het moet hebben van de absurde situaties tussen de bezoekers en personeel van het cafe. Veel daarvan wordt in dialogen uitgewerkt, veel visueel spektakel hoef je niet te verwachten.

Niet alle rollen worden sterk gespeeld, en dan nog moet je er ietwat tegen kunnen hoe sommige acteurs hun rol invullen, het is soms wat sterk aangezet. Wel is Heigl, die gelukkig maar een klein rolletje heeft, voor de verandering best goed aan het spelen. Mena Suvari heeft een veel grotere rol, en doet het ook goed. Maar het sterkste punt ligt toch in de idioterie van de situaties en de warmte die daar af straalt.

avatar van Noodless
Idioot verhaal dat zich volledig afspeelt in een restaurant/café. Weinig aanwezige humor of het moet soms zitten in de absurde situaties. Op één of andere manier lukt dat nog vrij aardig, maar te weinig om echt van een komedie te spreken. De locatie is eentonig en de verschillende personages zijn voor merendeel niet echt interessant. Veel dialogen passeren waarbij je op een bepaald moment het gevoel krijgt van naar wat ben ik eigenlijk naar het kijken. Rare film ! 4/10