The Green Glove (1952)

Verenigde Staten / Frankrijk
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Rudolph Maté
met Glenn Ford, Geraldine Brooks en Cedric Hardwicke

Michael Blake (Glenn Ford) is een Amerikaanse soldaat die tijdens de Tweede Wereldoorlog te maken krijgt met Paul Rona, een collaborateur en kunstdief, die een religieus kunstwerk heeft gestolen. Jaren later keert Michael terug naar Frankrijk om samen met zijn nieuwe vriendin het verloren voorwerp te zoeken. Zij zijn echter niet de enige personen die van de schat weten en ernaar op zoek zijn.

avatar van movie acteurs
Best grappig filmpje om naar te kijken. Geen straf maar op zich is dit nog wel een leuke Misdaad/Mysterie film te noemen. Een kleine 3,0.